ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון ליוצאי מצרים

המדריך המקוצר לדרכון פורטוגלי ליוצאי מצרים

אזרחות אירופאית מאז ומתמיד הייתה משאת נפשם של ישראלים רבים, אולי כאמצעי ביטחון נוסף, אולי כי לא באמת התנתקנו משנים רבות של גלות בארצות אירופה.
אם בעבר, בעיקר, היה ניתן לראות פרסומים לאזרחות פולנית, רומנית וגרמנית, הרי שהיום גם יהודי ספרד והצאצאים למגורשי ספרד (ובישראל ישנם למעלה ממיליון כאלו) זכאים לאזרחות פורטוגלית.
מדוע דווקא עכשיו? ומהם הקריטריונים לזכאות באזרחות פורטוגלית?

פורטוגל היא מדינה השוכנת בחצי האי האיברי, סמוך לספרד, גובלת גם במצרי גיברלטר ובאוקיינוס האטלנטי, אוכלוסייתה מונה כעשרה מיליון תושבים, ושטחה מתפרס על 92,212 קמ"ר לאורכה ולרוחבה.

מדוע דווקא עכשיו מציעה פורטוגל זכאות לאזרחות לצאצאי יהדות ספרד?

ישנן מספר סיבות אפשריות – הסיבה הרשמית היא לכפר על העוול הנורא של גירוש היהודים לפני 500 שנים, וסיבות נוספות הן הרצון להזרים אוכלוסייה חדשה, מגוונת ורעננה (עקב אחוז ילודה נמוך), העובדה כי יהודים מאז ומעולם הוכיחו עצמם כפורצי דרך וכתורמים לכל קהילה וחברה בתחומים רבים ומן הסתם גם הסכומים המשולמים לפורטוגל ולקהילה היהודית במסגרת תהליך קבלת האזרחות משחקים תפקיד לא קטן.
תהה הסיבה אשר תהה דרכון ליוצאי יהדות ספרד, אשר התפזרו במדינות אגן הים התיכון, אירופה ודרום אמריקה הוא אופציה ממשית.

מה התהליך הכרוך בהוצאת דרכון פורטוגלי?

התהליך נפתח בפנייה לקהילה היהודית בפורטוגל לקבלת אישור רשמי לפיו אתם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. בדיקת הזכאות נעשית קודם כל על בסיס שם המשפחה וארץ המוצא (שלכם או של ההורים או של הסבא והסבתא).

הארצות אליהן הגיעו המגורשים הינן רבות וכך ניתן להעניק דרכון ליוצאי מצרים, לוב, מרוקו, טוניס, אלג'יר, לבנון, סוריה, טורקיה, יוון, ארצות הבלקן (יוגוסלביה לשעבר), איטליה וכמובן ספרד ופורטוגל וכמובן לצאצאיהם (מספיק שהסבתא נולדה ביוון כדי שתהיו זכאים).

רשימת השמות המעניקים זכאות הינה עצומה וכוללת אלפים רבים של שמות, החל מהמוכרים כמו לוי, כהן, פרץ, ביטון, אזולאי, מלכה, אטיאס ועוד אלפים רבים של שמות המאפיינים את יוצאי מדינות אלו.

אין צורך בתיעוד היסטורי, מסמכים מהארכיון או תעודות ישנות מחוץ לארץ – זה כבר התפקיד שלנו.

חשוב לציין, שאין צורך בידיעת השפה הפורטוגזית, ובניגוד להוצאת דרכון ספרדי, במקרה זה לא נדרש תחקור של נוטריון מקומי, שליטה בשפה המקומית או הפגנת ידע.

התהליך יארך כשנתיים לפחות (יש תור של מבקשים רבים), ואנו מלווים אתכם מראשיתו ועד לקבלת הדרכון המיוחל. התהליך כולל מצידנו עריכת מסמכים, תרגום לפורטוגזית, התנהלות מול משרד החוץ, שגרירות פורטוגל, משרד המשפטים הפורטוגלי, הקהילה היהודית בפורטוגל וכל הדרוש להשלמת התהליך.

על מנת לייעל את התהליך מומלץ למסור אותו לידיים מנוסות, אשר יבצעו את הפעולות הסיזיפיות עבורכם.
Portugal Passport  מנוהל ע"י עו"ד ונוטריון דרור חייק ועו"ד משה חייק, עם בקיאות ברזי החוק ורשת של קשרים בפורטוגל, המשרד המהווה את הכתובת המרכזית בדרך אל אזרחות פורטוגלית

לפרטים נוספים ויצירת קשר: 077-5135141

 

סרטון אנימציה קצר שמסביר הכל על האזרחות הפורטוגלית - מומלץ!

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח