ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי או ספרדי – מה עדיף?

טוב, בכדורגל אולי מדובר על 2 יריבות שקולות וחזקות – ספרד אלופת אירופה היוצאת ופורטוגל האלופה הנוכחית.

אבל כשמדובר באזרחות לתושבי ישראל – לרובכם המוחלט לא צריכה להיות בכלל התלבטות!

במקביל להחלטות הממשלה הפורטוגלית בעניין מתן הזכות לבקשת אזרחות לצאצאי מגורשי פורטוגל וספרד, בשנת 2015 החליטה גם הממשלה הספרדית לאפשר לאותם צאצאים לקבל אזרחות ספרדית. אך בניגוד לשכנתה, ההליך לקבלת האזרחות בספרד מורכב יותר, ארוך יותר, ואף יותר יקר.

ההבדלים בין הליכי קבלת האזרחות הספרדית והפורטוגלית מתחילים בקריטריונים הנדרשים לקבלת האזרחות. בעוד שבכדי לקבל אזרחות ספרדית עליכם לדעת את השפה ולעבור מבחני ידע בתרבות, בחוקה ובהיסטוריה הספרדית, בזו הפורטוגלית כל שעל המבקש לעשות הוא להוכיח את זיקתו למגורשי ספרד ופורטוגל, בהתבסס בעיקר על רקע משפחתו, ללא כל מבחן, ידע או בקיאות (ועל כל הרחבנו בפרק נפרד באתר זה).

כלומר, אלו הפונים לקבלת דרכון ספרדי נאלצים לשאת, בנוסף לעלויות הרגילות, גם בהוצאות חריגות הכרוכות בלימוד השפה, התרבות וכיוצ"ב.

בנוסף, החוק הספרדי אינו ברור דיו וישנו חוסר בהירות במסמכים הדרושים להוכחת הקשר למגורשי ספרד.

 

גילוי נאות – שימו לב!
בימים אלו חוק האזרחות הפורטוגלי עבר שינויים משמעותיים ובמקביל חדלו הקהילות היהודיות בפורטוגל להנפיק אישורי זכאות לצאצאי גירוש ספרד.
בתנאים אלו האפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי לבני 18+ המבוססת על שם המשפחה וארץ המוצא – הופכת לבלתי מעשית.
לאור זאת כל המידע באתרנו המתייחס לאפשרות הוצאת הדרכון הפורטוגלי על בסיס מוצא – אינו מעודכן, אינו רלוונטי ואין להסתמך עליו.
משרדנו חדל בשלב זה מקבלת תיקים חדשים של לקוחות בני 18+ המבקשים לקבל אזרחות על בסיס מוצא ספרדי ונשמח לחזור ולספק שירות זה במידה והחוק הפורטוגלי יאפשר זאת.
משרדנו כן מטפל בהוצאת אזרחות פורטוגלית לקטינים (עד 18) ולבני/בנות זוג של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית (אפשרויות אלו עדיין קיימות והשינויים בחוק לא רלוונטיים לגביהן).

ואם לא די בכך, החוק משתנה בכל 3 שנים, יחד עם הקריטריונים לזכאות.

תנאי נוסף לקבלת האזרחות הספרדית הינו ביקור בספרד לצורך המבחנים השונים. הביקור כולל, בין השאר, פגישה עם נוטריון בתאריך שנקבע על ידו, בעוד שבפורטוגל אין כל צורך לבקר בשום שלב. יש לציין כי בסופו של דבר אותו נוטריון יחליט על אישור קבלת האזרחות הספרדית, בעוד שבפורטוגל הקהילה היהודית היא זו שמחליטה האם להנפיק אישור לגבי הקשר ההיסטורי.

לכן, היות והאזרחות הפורטוגלית והספרדית הינן שתיהן אזרחויות של האיחוד האירופאי לכל דבר ועניין – אם אין סיבה מיוחדת לקבלת אזרחות או דרכון ספרדי, הרי שעדיף, הן מבחינת ההליך, והן מהבחינה הכלכלית, לגשת למסלול הפורטוגלי ואין כל שאלה או ספק בעניין.

פורטוגל היפהפיה...יופי עוצר נשימה

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח