ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

יתרונות הדרכון הפורטוגלי

תמונת אווירה של חופי פורטוגל בעמוד יתרונות הדרכון הפורטוגלי

יתרונות הדרכון הפורטוגלי

לפעמים נדמה כי החלום של כל ישראלי הוא דווקא דרכון זר…

אלפי ישראלים מדי שנה פונים לשגרירויות פולין, רומניה, בולגריה, ספרד ורבות נוספות, עם מסמכים שונים שמצאו אצל הסבא והסבתא וכל זאת בדרך לדרכון הזר הנכסף.

מדינות אלו חברות באיחוד האירופי וכך גם פורטוגל.

לכן, קבלת אזרחותן מהווה למעשה אזרחות אירופית לכל דבר ועניין, ויש לכך משמעויות רבות בכל תחומי החיים – עבודה, השכלה, מעבר בין מדינות וכו'.

ייתכנו גם כאלו שהסיבות שלהם קשורות לכך שדרכון אירופאי מהווה אצלנו סמל סטטוס ויהיו גם כאלו שעבורם זו "תעודת ביטוח" למשבר בטחוני או כלכלי בישראל אשר תבטיח להם ולמשפחתם אלטרנטיבה או שרצונם להבטיח את עתיד ילדיהם ולפתוח בפניהם דלתות נוספות.

כך או אחרת – כאשר כל כך הרבה פונים ומשקיעים בכך זמן וכסף – הרי ברור כי מדובר במוצר מבוקש – יתרונות הדרכון הפורטוגלי הינם רבים ומשמעותיים.

היתרון הבסיסי בדרכון פורטוגלי טמון בכך שהוא נגיש יותר לציבור עצום בישראל. בעוד שלשם קבלת דרכון בולגרי,פולני או גרמני נדרשת הוכחת קשר של ממש למדינה הזרה (לדוגמא – ארץ מוצא של ההורים) הרי שפורטוגל אינה עומדת על כך, שהרי המגורשים עזבו אותה כבר לפני 500 שנים.

לכן גם מי שהוריו עלו ממרוקו, טוניסיה, טורקיה, יוון וכו' – עומדים בקריטריונים.

כלומר – רוב הסיכויים שזו המדינה האירופאית היחידה אשר תוכלו לקבל ממנה אזרחות, וזהו יתרון אדיר בפני עצמו.

כידוע, פורטוגל חברה מן המניין באיחוד האירופאי, מה שמקנה למחזיק האזרחות זכות תנועה חופשית בין מדינות האיחוד, וכן את שלל הזכויות להן זכאי כל מחזיק דרכון אירופאי באחת ממדינות האיחוד כגון: צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה וספרד וכו'.

הוכחה עדכנית לנחיצות של אחזקת דרכון באיחוד, ניתן ללמוד מהביקוש העולה מצד אזרחים בריטים יהודים לקבלת אזרחות פורטוגלית, מהרגע בו בריטניה החליטה לעזוב אותו.

נמנה בקצרה את אותן אפשרויות הנפתחות בידי המחזיק באזרחות/דרכון של האיחוד האירופאי שכולן יתרונות הדרכון הפורטוגלי:

  • עבודה – הדרכון האירופאי מקנה לבעליו את האפשרות לעבוד באירופה ללא הגבלת זמן, מה שמעניק לסטודנטים את האופציה להתפרנס במהלך לימודיהם. כמו כן, בשל העובדה שניתן לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד, ישראלים רבים נהנים מהזדמנות ייחודית לפתח את עצמם מבחינה עסקית ואף לקיים מערכות יחסים עסקיות עם עסקים אירופאים. אגב, מי שיחליט לממש את זכאותו לעבודה במדינות הללו, יקבל את התנאים הסוציאליים של המדינה בה הוא בחר לעבוד.
  • לימודים – למחזיק בדרכון האירופאי האפשרות להירשם ללימודים אקדמאים בכל אחת ממדינות האיחוד, ולקבל את ההטבות הנלוות על פי הנהוג בכל מדינה, בין אם המדובר בהנחה משמעותית בלימודים, הקלות בקבלה לאוניברסיטאות, מגוון מלגות המגיעות לאזרחי האיחוד, ובמדינות שונות, אף להיות זכאי ללימודים בחינם. חשוב לציין שלעיתים הלימודים באירופה מאפשרים לסטודנטים ללמוד תכנים שאינם נלמדים בארץ (או נלמדים במתכונת חלקית), ואף להירשם ללימודים בתחומים נחשקים כמו רפואה, אדריכלות ועיצוב אופנה.
  • אשרת כניסה לארה"ב – אם כאזרח ישראלי עליך לקבל אשרת כניסה (ויזה) לארה"ב, בתהליך ארוך ומורכב, אשר בסופו אין כל וודאות שתקבל אותה – בתור אזרח פורטוגלי לא תזדקק לאשרה כזו, והכניסה לארה"ב תהיה עם הדרכון בלבד.
  • אופציה זו נפתחת בפני מחזיקי הדרכון הפורטוגלי היות ופורטוגל נכללת בתוכנית ה-VISA WAIVER של ממשלת ארה"ב, לפיה כל אותם אזרחי המדינות המנויות בתוכנית זכאים לכניסה לארה"ב לצרכי תיירות או עסקים, ללא צורך בויזה. בנוסף, תזכו לתנאים מקלים בקבלת ויזת עבודה לארה"ב.
  • בנוסף לאשרת הכניסה לארה"ב, קיימות למחזיק הדרכון הפורטוגלי זכויות במדינות נוספות שמחוץ לגבולות האיחוד כגון מגורים ועבודה בשוויץ, הקלות בקבלת אשרת כניסה/עבודה למדינות שונות במזרח כגון אוסטרליה, ניו זילנד, הודו ותאילנד, וכן כניסה למדינות נוספות להן נדרש אזרח ישראלי להנפיק אשרה מיוחדת, או מדינות אליהן הכניסה לאזרח ישראלי היא בלתי אפשרית (אם בא לכם לבקר באיראן…).
  • במישור העסקי – למחזיק הדרכון הפורטוגלי נפתחת האפשרות לרכוש נכסים כדוגמת נדל"ן ועסקים שונים בפורטוגל ובמדינות האיחוד ללא צורך בהקמת חברה, יחד עם הטבות במיסוי ויתרונות נוספים.
  • בנוסף, מי שחושב להקים עסק באחת ממדינות האיחוד, יזכה לזכויות ולהטבות להן זכאי כל אזרח באיחוד האירופאי.

לסיכום, גם אם אתם ציוניים ופטריוטיים בנשמה (גם אנחנו אגב, מכל הלב) ואם ירידה מהארץ אינה המניע לקבלת האזרחות, הרי שהנפקת הדרכון הפורטוגלי פותחת בפניכם שלל אפשרויות במדינות האיחוד.

ואם אתם כן רוצים להבטיח לעצמכם אלטרנטיבה במדינה אחרת, ליום סגריר בטחוני או כלכלי או לפתוח לילדיכם דלתות נוספות בעתיד – אז זוהי האופציה הכי טובה עבורכם.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הינו ריבוי הבקשות לאזרחות אותן מקבלת השגרירות הפורטוגלית בישראל עם אישור החוק הממשלתי. תחילה, ככל שהזמן עובר, כך מספר הבקשות לאזרחות פורטוגלית עולה, מה שמאריך את זמן הטיפול בהן בשגרירות, בקהילה היהודית וברשויות השונות.

מעבר לכך, ככל שמספר הפניות יגדל, כך ייתכן וממשלת פורטוגל תיאלץ להחמיר את דרישותיה, ואף להכניס קריטריונים נוספים בקבלת האזרחות כגון מבחנים בהיסטוריה ובתרבות הפורטוגלית וידיעת השפה הפורטוגזית, בדומה לשכנתה ספרד.

ישנה אפשרות שבשלב מסוים תגביל הממשלה הפורטוגלית גם את מספר הבקשות לאזרחות אותן ניתן להגיש, שנכון לעכשיו, מוגשות ללא הגבלה.

לכן, אם בכוונתך לקבל אזרחות פורטוגלית, יפה שעה אחת קודם, משום שהחלון אשר פתחה ממשלת פורטוגל לא יישאר פתוח לנצח.

יתרונות הדרכון הפורטוגלי – חייבים אחד כזה!

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי? עו"ד חייק מסביר

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח