ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי

קרוב לשני מיליון ישראלים זכאים להגיש בקשה לממשלת פורטוגל ולקבל אזרחות של האיחוד האירופי. ישראלים שמוצאם ספרדי או עולים ממרוקו, טוניס, לוב, מצרים, טורקיה, בולגריה, יוון ומדינות נוספות שקלטו את מגורשי ספרד ופורטוגל במאה ה-15 זכאים לאזרחות למגורשי ספרד ולהוציא דרכון פורטוגלי. ישראל מאפשרת לאזרחיה להחזיק בשתי אזרחויות שונות (ויותר), כך שמבחינה חוקית, זה בהחלט מקובל ואף עשוי להעניק לכם ולצאצאיכם בעתיד הזדמנויות פז במישורים רבים.

 

 

דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד – מי זכאי לקבל דרכון פורטוגלי?

דרכון פורטוגלי הוא דרכון מבוקש ביותר וטומן בחובו שלל מעלות במדינות האיחוד האירופי ומאפשר גישה ללא צורך בוויזה ל-177 מדינות ברחבי העולם! צאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל זכאים להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, כל עוד הם עומדים בתנאי הסף (אותם נפרט מיד) שהוגדרו מראש.

במשרדנו ישנו מאגר (וחלקו אף פורסם באתר זה) של אלפי שמות משפחה אשר הוכרו ע"י הקהילה היהודית בפורטוגל ככאלה השייכים למגורשי ספרד וזכאים לקבלת הדרכון. חשוב לציין כי גם אם שם משפחתכם אינו מופיע ברשימה, אין זה אומר שאינכם זכאים להוציא את הדרכון הפורטוגלי, משום שיש כמה וכמה שמות משפחה ששונו ועוברתו במרוצת השנים. המידע המלא והמקיף נמצא במשרדנו וישנם שמות רבים אשר אפילו הלקוחות לא האמינו כי יש להם קשר לגירוש ספרד והצלחנו להוכיח זאת.

למאגר: שמות המשפחה הזכאים לדרכון פורטוגלי

יתרה מזאת, פורסמה גם רשימת מדינות שיוצאיה עשויים להיות זכאים לקבלת הדרכון המיוחל, משום שאל המדינות הללו גורשה הקהילה היהודית שחיה בספרד ופורטוגל, ועל כן, יוצאיה עשויים להיות צאצאיהם של המגורשים. בין המדינות: מרוקו, טוניסיה, אלג'יר, לוב, מצרים, סוריה, לבנון, ישראל, טורקיה, בולגריה, יוון, איטליה, יוגוסלביה לשעבר (קרואטיה, סרביה), ארצות דרום אמריקה כמו ברזיל וארגנטינה ובמקרים מסויימים אף יוצאי עיראק או הולנד.

בקיצור, אם המוצא שלכם מאחת הארצות הנ"ל (מספיק שאחד הסבים/סבתות/הורים יגיע משם) ושם המשפחה שלכם מקנה זכאות – אז ברמת וודאות כמעט מוחלטת תקבלו את האישור ותוכלו להגיש בקשה לקבלת האזרחות הפורטוגלית.

זכאות לדרכון פורטוגלי לפי תנאי הסף הבאים:

  1. על המבקש להיות יהודי.
  2. מעל גיל 18.
  3. ללא עבר פלילי.
  4. אישור הקהילה היהודית לפיה המבקש הינו צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל (אל חששאנו נסייע לכם להוכיח את הקשר ונבצע בעבורכם את המחקר, זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע).

חשוב לציין כי המבקש אינו תלוי בהגשת בקשה מוקדמת או בקבלת אזרחות פורטוגלית של הוריו או סבו וסבתו, ויכול להגיש את הבקשה באופן עצמאי (כלומר אין הכרח שההורה יקבל כדי שגם הילד יקבל אם הוא לפחות בן 18).

ילדים מתחת לגיל 18 להורה אשר קיבל אזרחות מכוח החוק החדש, יוכלו לקבל גם את האזרחות על בסיס חוקים אזרחיים אחרים של ממשלת פורטוגל אך לא באופן אוטומטי.

לעומת זאת, במידה והילד נולד להורה לאחר שזה קיבל אזרחות פורטוגלית, ייחשב הילד לאזרח פורטוגלי באופן אוטומטי ויהיה זכאי כמובן לדרכון פורטוגלי; כלומר – כל ילד שיוולד לכם לאחר קבלת האזרחות יקבל אותה גם הוא באופן אוטומטי (בנוסף כמובן גם לאזרחות הישראלית); יתרון עצום!

בני זוג, גם אם אינם זכאים לדרכון פורטוגלי, יכולים להגיש בקשה לקבלת דרכון אירופאי לאחר שלוש שנות נישואין, מתוקף היותם נשואים לאזרחים אירופאים.

 

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח

    יתרונות הדרכון הפורטוגלי

    לדרכון הפורטוגלי יש יתרונות רבים, המקנים למחזיקי הדרכון הזדמנויות בשלל רבדים, לרבות בתחום העסקי ובמישור האישי. משום שפורטוגל חברה באיחוד האירופאי, זכויותיהם של מחזיקי הדרכון הפורטוגלי, זהים לזכויותיהם של מחזיקי הדרכון הצרפתי, האיטלקי ויתר מדינות האיחוד. היה והחלטתם לצאת אל התהליך, אלה חלק מהיתרונות שיוענקו לכם:

    • בעלי דרכון פורטוגלי זכאים לגור ולחיות ללא הגבלת זמן בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי (28 מדינות!).
    • חופש לנוע בין מדינות האיחוד, ובין מדינות אירופאיות החתומות על אמנת שנגן.
    • כניסה לגבולות ארצות ברית, ללא צורך בהוצאת וויזה (כולל מדינות רבות אשר מחזיקי הדרכון הישראלי נדרשים להוציא מראש וויזה כדי להיכנס אליהן או שאינם יכולים כלל).
    • לימודים גבוהים במוסדות לימוד אירופאים. מחזיקי הדרכון הפורטוגלי יוכלו להירשם ללימודים במוסדות אירופאים שונים, ובכך לרכוש השכלה גבוהה בתחום שמעניין אותם. בחלק ממוסדות הלימוד, מחזיקי הדרכון זכאים לסבסוד בשכר הלימוד (ייתכן גם סבסוד מלא), הקלות בתנאי הקבלה והטבות נוספות.
    • דרכון אירופאי מקנה למחזיקים לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד, ללא צורך באשרת שהייה או עבודה, בנוסף לשלל הזכויות הסוציאליות להן זכאי כל עובד באותה מדינה.
    • מחזיקי הדרכון יוכלו לבצע עסקאות נדל"ן, לרבות השקעות בעולם הנדל"ן באירופה ורכישת נכסים.
    • יזמים בעלי דרכון פורטוגלי, יוכלו להקים עסקים במדינות האיחוד, ואף יזכו לזכויות והטבות להן זכאים אזרחים אירופאיים.

    כפי שניתן לראות, יש לא מעט זכויות והטבות לבעלי דרכון פורטוגלי, כשמדובר ביתרונות שעשויים לשפר את איכות החיים ולתרום להתפתחות האישית והמקצועית. למעשה, יתרונות הדרכון הפורטוגלי מהווים דלת לעולם של הזדמנויות ייחודיות בארץ ובעולם.

    לקריאה נוספת על: יתרונות הדרכון הפורטוגלי

     

     

    מה צריך כדי להתחיל בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי?

    התהליך להוצאת הדרכון הפורטוגלי נמשך כשנתיים (נכון להיום) וזאת בעיקר עקב התור הארוך והעומס הרב על הרשויות בפורטוגל שכן ישראלים רבים מבינים את ההזדמנות שניקרה בפניהם ובצדק מבקשים לממש אותה. אנו נלווה אתכם לכל אורך התהליך עד לקבלת האזרחות ונדאג לטפל בעבורכם בכל העניינים הבירוקרטיים מול הקהילה היהודית בפורטוגל והרשויות – כל הטרטורים וההתרוצצויות עלינו.

    כדי שנוכל להתחיל בתהליך, אנחנו צריכים כמה נתונים בסיסיים ביותר:

    • שם ושם משפחה.
    • שמות המשפחה של הוריכם וארץ מוצאם.
    • היה וההורים נולדו בישראל, נצטרך את שמותיהם של הוריהם (משמע, הסבים שלכם מכל צד) וארץ מוצאם.

    עם הפרטים הללו, נבצע בעבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא עלות, ואם תימצאו מתאימים, נוכל להמשיך בדרך לקבלת הדרכון המיוחל, וכמובן נלווה אתכם עד תום התהליך.

    לאחר שנמצאתם כמתאימים בבדיקת הזכאות הראשונית, נבקש מכם מספר מסמכים בסיסיים נוספים:

    • צילום ת"ז.
    • צילום דרכון.
    • צילום תעודת נישואין שלכם או של ההורים (כדי להוכיח את יהדותכם).
    • מסמכים המעידים על ארץ המוצא של ההורה או הסבא/סבתא הספרדיים (למשל – תעודת זהות ישראלית של האב בה מצויין כי הוא יליד מרוקו או תעודת זהות של הסבתא בה מצויין כי היא ילידת מצרים; בכל תעודת זהות מצויין היכן נולד אותו אדם).
    • את שאר המסמכים אנחנו כבר נדאג להוציא עבורכם (ממשרד הפנים ומקורות נוספים); בשביל זה תחתמו עבורנו על ייפוי כוח וכך נחסוך מכם את ההתרוצצויות.

    לקריאה נוספת על: תחילת תהליך להוצאת דרכון פורטוגלי

     

     

    שלבי התהליך בהוצאת דרכון פורטוגלי

    כפי שציינו מעלה, כדי לצאת לדרך, יש להעביר פרטים לטובת בדיקת זכאות ראשונית. לאחר שנמצאתם מתאימים, אלה השלבים שצפויים לכם בהמשך:

    1. קבלת אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל

    כדי לקבל את אישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל, נציגים מטעמנו יפנו לראשי הקהילה בצירוף כל המסמכים והתעודות הרלוונטיות, וכמובן גם מחקר גנאלוגי (מעין אילן יוחסין וחקר המשפחה) שנכין בעבורכם. לבקשה נצרף מסמכים נוספים שעשויים לשפר את סיכוייכם לקבלת הדרכון.

    למעשה, הקריטריון הבסיסי בתהליך, הוא הוכחת הקשר בין המבקש למגורשי ספרד ופורטוגל. אמנם דרישה זו נשמעת מסובכת במיוחד וקשה להוכחה לרוב צאצאי המגורשים, אך בשביל זה אנחנו כאן, עם הניסיון אותו צברנו.

    היות וישנו קושי רב בהוכחת הקשר דרך מסמכי זהות שונים, הן מפאת הזמן הרב שעבר (כ-500 שנים מאז הגירוש) והן בבעייתיות שבמציאת מסמכי הזהות בארכיונים השונים של ממשלת פורטוגל ומנהל האוכלוסין, ניתנה לקהילות היהודיות בפורטוגל (המרכזיות – בפורטו וליסבון), הסמכות להחליט מי ייחשב כ"צאצא" מגורשי פורטוגל וכיוצא בכך – מי יהיה זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית.

    את הבחינה הנ"ל הקהילה היהודית בפורטוגל מבצעת תחילה על בסיס שם משפחתו וארץ מוצא הוריו או סביו של המבקש, דרך רשימת שמות משפחה המפורסמת בחוק, אשר הוכרו כבעלי זיקה למגורשי ספרד ופורטוגל (כאן נזכיר כי מרבית מגורשי ספרד גורשו בתחילה לפורטוגל, לפני שגורשו גם ממנה, ולכן רבים ממגורשי פורטוגל אוחזים בשמות משפחה "ספרדיים").

    בנוסף, מבצעת הקהילה היהודית חיפוש במאגרי מידע שונים, לרבות כאלו ספרדיים, בהם מופיעות עדויות שונות לשם משפחתו של המבקש. נציין כי גם שמות משפחה שלא מופיעים בחוק כאמור, יכולים להיות כמוכרים ע"י הקהילה היהודית כבעלי זיקה למגורשים.

    הסבירות כי שם משפחתו של אותו צאצא למגורשי ספרד המופיע ברשומות ייחשב גם כצאצא למגורשי פורטוגל – גבוהה מאוד.

    הליך קבלת אישור הקהילה היהודית לוקח בממוצע כחודש עד חודשיים מרגע היציאה לדרך

    2. הגשת בקשה לממשלת פורטוגל

    לאחר שהקהילה היהודית אישרה את זכאותכם לקבלת הדרכון, אנו נכנסים לשלב הבירוקרטי והפורמלי ביותר. חשוב לציין שאנו נטפל בבקשה באופן המיטבי, כך שאנחנו דואגים לבצע את רוב העבודה הבירוקרטית, לצד עורכי דין, מתורגמנים, נוטריונים ועוד. למעשה, אנחנו נאסוף את מכלול הטפסים, נחתים את עורכי הדין והנוטריונים ונתרגם אותם לשפה המקומית, ואתם תצטרכו לחתום על הטפסים הללו, על מנת שנוכל להגישם לרשויות בפורטוגל.

    ההכנות להגשת בקשת האזרחות אורכות כחודשיים עד שלושה ובסיומם מוגשת הבקשה באופן רשמי ואתם מקבלים אישור על כך (מדובר על פרק זמן של כ-5 חודשים מרגע היציאה לדרך).

    כעבור שנה וחצי עד שנתיים של המתנה ובדיקות נוספות (אינכם נדרשים עוד לעשות דבר בשלב זה) תתבשרו כי בקשתכם אושרה ואתם אזרחי פורטוגל באופן חוקי – מזל טוב!

    חשוב לדעת כי ממשלת פורטוגל עשויה להקשיח את התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית, לקריאה נוספת בנושא לחץ כאן

    3. קבלת הדרכון הפורטוגלי

    לאחר שקיבלתם את מלוא האישורים הנחוצים, תוכלו לגשת אל שגרירות פורטוגל בישראל, להזמין תור להנפקת דרכון, להצטלם לדרכון החדש שלכם ולקבלו בדואר.

    מכיוון שבשגרירות בישראל יש עומס רב אז לקוחות רבים אשר אינם מעוניינים להמתין וכבר מרוב התרגשות רוצים לקבל את הדרכון, "קופצים" לביקור בזק בפורטוגל ומקבלים את הדרכון ותעודת הזהות בו במקום.

    קריאה נוספת על: התהליך המלא

    כדאי לקרוא: שאלות נפוצות על דרכון פורטוגלי

     

     

    לסיכום

    דרכון פורטוגלי יעניק לכם לא מעט יתרונות ומעלות, ועל כן הוא עשוי לשפר את איכות חייכם, לשדרג אתכם ואת צאצאיכם בעתיד ולפתוח בעבורכם דלתות רבות במגוון תחומים. הדרכון הפורטוגלי אמנם תקף ל-5 שנים (לאחר מכן יש לחדש אותו), אך האזרחות האירופאית נשארת בתוקף לכל חייכם.

     

    גילוי נאות – שימו לב!

    בימים אלו חוק האזרחות הפורטוגלי עבר שינויים משמעותיים ובמקביל חדלו הקהילות היהודיות בפורטוגל להנפיק אישורי זכאות לדרכון פורטוגלי לצאצאי גירוש ספרד.

    בתנאים אלו האפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי לבני 18+ המבוססת על שם המשפחה וארץ המוצא – הופכת לבלתי מעשית.

    לאור זאת כל המידע באתרנו המתייחס לאפשרות הוצאת הדרכון הפורטוגלי על בסיס מוצא – אינו מעודכן, אינו רלוונטי ואין להסתמך עליו.

    משרדנו חדל בשלב זה מקבלת תיקים חדשים של לקוחות בני 18+ המבקשים לקבל אזרחות פורטגלית על בסיס מוצא ספרדי ונשמח לחזור ולספק שירות זה במידה והחוק הפורטוגלי יאפשר זאת.

    משרדנו כן מטפל בהוצאת אזרחות פורטוגלית לקטינים (עד 18) ולבני/בנות זוג של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית (אפשרויות אלו עדיין קיימות והשינויים בחוק לא רלוונטיים לגביהן).

    מוזמנים לקרוא המלצות ממי שכבר הוציא דרכון פורטוגלי עם דרור חייק

     

     

    סרטון אנימציה קצר שמסביר הכל על הזכאות לאזרחות הפורטוגלית - מומלץ!

    שאלות ותשובות על דרכון פורטוגלי

    לכמה שנים תקף דרכון פורטוגלי?

    דרכון פורטוגלי תקף ל-5 שנים (לאחר מכן יש לחדש אותו), אך האזרחות האירופאית נשארת בתוקף לכל החיים.

    האם יש זכאות לדרכון פורטוגלי על בסיס שם משפחה וארץ מוצא?

    בעקבות שינויים נרחבים בחוק האזרחות הפורטוגלי, הקהילות היהודיות בפורטוגל הפסיקו להנפיק אישורי זכאות לדרכון פורטוגלי לצאצאי גירוש ספרד.
    בתנאים אלו האפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי לבני 18+ המבוססת על שם המשפחה וארץ המוצא – הופכת לבלתי מעשית.

    מי זכאי לדרכון פורטוגלי ויכול לנסות להוציא דרכון פורטוגלי?

    משרדנו מטפל בהוצאת אזרחות פורטוגלית לקטינים (עד 18) ולבני/בנות זוג של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית (אפשרויות אלו עדיין קיימות והשינויים בחוק לא רלוונטיים לגביהן).

    בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

    מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

      שלח