ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק

את הזכאות לדרכון פורטוגלי מקבלים יוצאי מרוקו, טורקיה, בולגריה וכו' די בקלות, הסיבה היא שארצות אלו הינן ארצות מובהקות אליהן גורשו היהודים מספרד ומפורטוגל. לכן, כאשר פונים אל משרדנו לקוחות אשר יש להם שורשים ביוון, סוריה, טוניס, מרוקו, איטליה, טורקיה, לוב וכו' – אנו יכולים לאשר להם כבר בשלב הראשוני כי סיכויי ההצלחה במקרה שלהם גבוהים מאד. ומה עם יהודי עיראק?

ובכן, יהודי עיראק אינם "ספרדים" מובהקים, בניגוד ליהודים מהארצות הנ"ל אשר הגיעו אליהן בעקבות גירוש ספרד (ולכן נקראים "ספרדים"), הרי שיהודי עיראק הגיעו לשם מאות שנים לפני כן, כתוצאה מגלות בבל. מרוקו וטוניס למשל הינן ארצות שסמוכות גיאוגרפית לספרד ולפורטוגל (כמו כל ארצות אגן הים התיכון) הרי שעיראק מרוחקת הרבה יותר ולכן הסבירות שאכן היהודים הגיעו אליה כתוצאה מהגירוש – די נמוכה. כך גם לגבי יהודים ממוצא תימני, פרסי, בוכרי וכו'. כל אלו מכונים בטעות "ספרדים" אך הדבר אינו כך בדרך כלל.

ועדיין, לא לאבד תקווה!

האם משמעות הדבר שליהודים ממוצא עיראקי אין סיכוי לקבל דרכון פורטוגלי? ממש לא.

משרדנו טיפל כבר בעשרות רבות של לקוחות ממוצא עיראקי אשר קיבלו את האישור מהקהילה היהודית, הוכרו כצאצאים למגורשי ספרד ועומדים לקבל את הדרכון והאזרחות הפורטוגליים (וחלקם כבר קיבלו). הדבר נובע מכך שהקהילה היהודית בפורטוגל מכירה בחלק לא מבוטל של יוצאי עיראק כ"ספרדים" וזאת בהתאם לשמות משפחה ספציפיים המאפיינים משפחות שהגיעו מספרד (במשך השנים משפחות שלמות "התגלגלו" ונדדו והגיעו גם לעיראק, למרות שהיא מרוחקת מספרד גיאוגרפית, בפרט ממדינות שכנות כמו טורקיה או סוריה).

כך למשל, אושרו על ידי משרדנו הלקוחות הבאים אשר מוצאם עיראקי – חכם, נחום, סופר, עובד, מזרחי, ששון, מנחם, סומך, עובדיה, מטלון ואלו רק חלק קטן מהדוגמאות. הבעלים של המשרד, עו"ד דרור חייק, הינו בעצמו ממוצא עיראקי ואף הוא אושר על בסיס שם משפחה זה. במשך השנים משרדנו צבר ניסיון רב ואף מומחיות ספציפית לצורך אישורם של יוצאי עיראק, כולל דרכי הוכחה ספציפיות, מאגרי מידע מקיפים ומפורטים והמון דוגמאות של לקוחות מאושרים כולל הוכחות לשורשים הספרדיים שלהם.

לכן, לא רק שליוצאי עיראק אין סיבה לאבד תקווה – אלא נהפוך הוא, כדאי ואף רצוי לנסות באמצעותנו לקבל את האזרחות האירופאית. אם מלכתחילה נראה שלפי השם שלכם ולפי ניסיוננו אין סיכוי – נאמר לכם זאת. ואולם אם נחשוב שכדאי לנסות – אין שום סיבה לא לצאת לדרך, הרי בלאו הכי משרדנו גובה תשלום רק על בסיס הצלחה, ולכן גם אם ניסיתם ולא אושרתם ע"י הקהילה היהודית – כספכם יוחזר לכם במלואו.

**מה שחשוב לזכור הוא שאם אתם ממוצא עיראקי נכון יהיה לגשת לתהליך עם עו"ד מנוסה ומומחה בטיפול ביוצאי הקהילה המפוארת הזו שכן הדבר מגדיל מאד את הסיכויים שהבקשה תתקבל. אין מדובר במקרים פשוטים יחסית כמו של יוצאי יוון או מרוקו אלא בהליך המצריך מיומנות יתר, נסיון וידע.

איך ניתן לברר זכאות לקבלת דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק?

כאמור, לא מעט יוצאי עיראק זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, המהווה אזרחות אירופאית בעלת יתרונות רבים. על מנת לקבל את הדרכון המיוחל, חשוב להוכיח קשר משפחתי למגורשי פורטוגל, ולעמוד במספר קריטריונים שנקבעו מראש, כמו היעדר עבר פלילי.

בשלב הראשון, כדאי לעיין ברשימת שמות המשפחה הזכאים לדרכון פורטוגלי, ולחפש את שם משפחתכם בין השמות המופיעים בה. חשוב לציין שגם אם אתם לא מוצאים את שם המשפחה שלכם, זה לא אומר בהכרח שאינכם זכאים. גירוש ספרד ופורטוגל התרחש לפני 500 שנים, ובתקופה זו שמות משפחה רבים שונו, קוצרו ואפילו עוברתו לשמות חדשים, ולכן גם אינכם מופיעים ברשימה – עדיין קיים סיכוי שאתם זכאים להוצאת הדרכון. בין אם מצאתם את שמכם ברשימה ובין אם לא, תוכלו לפנות אלינו לבדיקת זכאות ללא עלות, כשכל מה שנצטרך בעבור הבדיקה הוא מספר פרטים שיאפשרו לנו לבדוק את זכאותכם.

היה ונמצאתם זכאים, נוכל לפצוח בתהליך לקבלת הדרכון האירופאי, ונלווה אתכם בכל שלב, לרבות השלבים הבירוקרטיים וביצוע מחקר גנאלוגי (מחקר משפחתי להוכחת הקשר למגורשי ספרד ופורטוגל), עד לקבלת הדרכון.

מדוע משתלם להוציא דרכון פורטוגלי?

דרכון פורטוגלי טומן בחובו יתרונות רבים, כשבין היתר הוא יאפשר לכם לנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד האירופי (כרגע ישנן 28 מדינות), לרכוש השכלה גבוהה במוסדות אקדמאיים באירופה (כאזרחי האיחוד ניתן לקבל הקלות בתנאי הקבלה כמו גם סבסוד מהמדינה, ולעיתים אף סבסוד מלא), היתר עבודה במדינות האיחוד, כניסה לארצות הברית ללא הוצאת וויזה, רכישת נכסי נדל"ן ועוד.

לסיכום, לאחר גירוש הקהילה היהודית מספרד ופורטוגל, עיראק קלטה אליה לא מעט יהודים, כשצאצאיהם עלו לישראל בשנות ה40 וה50. אם אתם או הוריכם יוצאי עיראק, ייתכן שאתם זכאים לקבל דרכון פורטוגלי שיעניק לכם מגוון רחב של יתרונות. בדיקת זכאות דרך האתר היא ללא עלות, כך שכל מה שנותר לכם לעשות הוא לפנות אלינו על מנת לברר את זכאותכם ולהתחיל בתהליך לקבלת האזרחות האירופאית.

 

 

גילוי נאות – שימו לב!
בימים אלו חוק האזרחות הפורטוגלי עבר שינויים משמעותיים ובמקביל חדלו הקהילות היהודיות בפורטוגל להנפיק אישורי זכאות לצאצאי גירוש ספרד.
בתנאים אלו האפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי לבני 18+ המבוססת על שם המשפחה וארץ המוצא – הופכת לבלתי מעשית.
לאור זאת כל המידע באתרנו המתייחס לאפשרות הוצאת הדרכון הפורטוגלי על בסיס מוצא – אינו מעודכן, אינו רלוונטי ואין להסתמך עליו.
משרדנו חדל בשלב זה מקבלת תיקים חדשים של לקוחות בני 18+ המבקשים לקבל אזרחות על בסיס מוצא ספרדי ונשמח לחזור ולספק שירות זה במידה והחוק הפורטוגלי יאפשר זאת.
משרדנו כן מטפל בהוצאת אזרחות פורטוגלית לקטינים (עד 18) ולבני/בנות זוג של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית (אפשרויות אלו עדיין קיימות והשינויים בחוק לא רלוונטיים לגביהן).
בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח