ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

הדרכונים החזקים בעולם ודירוגם

לא כולם יודעים אבל בעולם קיים גוף בשם "מדד הנלי ושות' לדרכונים" שמידי רבעון מפרסם דירוג של הדרכונים בעולם, כשלפי תנאים מסוימים, הוא מדרג את הדרכונים החזקים ביותר. במשך 5 שנים ועד שנת 2018, מי שדורג במעלה הרשימה היה הדרכון הגרמני, אך בשנת 2019 חל שינוי והדרכון היפני הוא זה שמצא את עצמו במקום הראשון ברשימה והוא שומר על הבכורה גם היום. כיצד מדרגים את הדרכונים, והיכן ממוקם הדרכון הפורטוגלי? יש לנו את כל התשובות בעבורכם!

על המדד

בעבר הוא נקרא "מדד הנלי ושות' להגבלות אשרה", אך בשנת 2018, שונה שמו והיום הוא קרוי "מדד הנלי ושות' לדרכונים" (Henley & Partners Passport Index). למעשה מדובר בגוף שמדרג את המדינות לפי תנאים מסוימים, כשהדבר העיקרי הוא חופש התנועה שמקבלים בעלי הדרכונים במדינות שונות בעולם (ללא אשרת כניסה). נתוני המדד מבוססים על מאגר המידע של יאט"א, והמדד מדרג 199 דרכונים מהעולם, למול מעל 200 יעדים. פה נעצור לציין שלא כל יעד או כל טריטוריה מנפיקים דרכונים, ולכן ישנם יעדים בעולם שלא מחזיקים בדרכון משלהם.

מטפסים במעלה סולם הדירוגים

לפני שנדבר על הדרכון הפורטוגלי, נספר מדוע הדרכון היפני נמצא במעלה סולם הדירוגים. ובכן, מדובר בדרכון שמאפשר לבעליו להיכנס ל193 מדינות ויעדים בעולם ללא צורך בהוצאת וויזה. הדרכון הסינגפורי למשל מקנה לבעליו כניסה ל192 יעדים – פער של יעד אחד בלבד בין השניים. רק לצורך השוואה נציין שהדרכון הישראלי מאפשר כניסה אל כ- 160 יעדים ללא ויזה, ולמרות שאינו ממוקם במקומות הראשונים – עדיין מצבו טוב הרבה יותר מדרכונים אחרים.

הדרכון הפורטוגלי

הגענו לשאלה המתבקשת: מה לגבי הדרכון הפורטוגלי? ובכן וודאי תשמחו לשמוע שהדרכון הפורטוגלי מדורג במיקום גבוה מאד – ה-6 בעולם! וזאת לצד מדינות כמו הולנד, ארצות הברית, נורבגיה ועוד. הדרכון הפורטוגלי מקנה כניסה ללא צורך בויזה ללא פחות מ-188 מדינות בעולם (רק 5 פחות מהמקום הראשון) וטומן בחובו שלל יתרונות, כשהוא מקנה מגוון רחב של אפשרויות למחזיקי הדרכון, ובין היתר הוא מאפשר תנועה חופשית בכל מדינות האיחוד האירופי כמו גם כניסה לארצות הברית ללא הוצאת וויזה – דבר שמניע ישראלים רבים להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי.

בואו נרחיב מעט על הנושא – הכניסה לארצות הברית ללא וויזה מתאפשרת באמצעות הדרכון הפורטוגלי + אישור נסיעה בתוקף (ESTA). כלומר, לא מדובר בכניסה אוטומטית משום שיש להנפיק אישור נסיעה, אך הנפקתו אינה כרוכה בביורוקרטיה נוספת אם כי ניתן לבצע את התהליך כולו באמצעות האינטרנט בתשלום של 14$ בלבד (מדובר במערכת אונליין שבה תצטרכו למלא את פרטיכם האישיים, ולאחר מכן להמתין לקבלת תשובה – מה שעשוי להימשך עד 72 שעות).

עדיין מדובר בתהליך פשוט, זול ונוח בהרבה מקבלת ויזה לארה"ב דרך השגרירות שלהם בישראל, מה שאורך חודשים ארוכים ופעמים רבות מסתיים למרבה הצער בהודעת סירוב.

לסיכום,

הדרכון הפורטוגלי הוא בין הדרכונים החזקים בעולם, זאת בשל העובדה שהוא ממוקם בין 6 הדירוגים הראשונים מבין 200 מדינות ומקנה כניסה ליעדים וארצות ללא צורך בוויזה, כשבין היתר הוא מאפשר כניסה לארצות הברית.

לא מעט ישראלים זכאים להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי, בין אם הם יוצאי עדות המזרח ובין אם לא – רשימת הזכאים מגוונת, ובליווי עורך דין מומחה בתחום, גם אתם תוכלו ליהנות מכל יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי.

אז אם חשקה נפשכם בגלישת גלים באינדונזיה, באכילת פלאפל בקטאר או סתם בביקור בניו יורק ללא צורך בויזה – הדרכון הפורטוגלי הינו הפתרון שלכם.

 

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח