ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו

בשנים האחרונות, המודעות כלפי היתרונות של אזרחות אירופאית גדלה, כך שלא מעט אזרחים יהודים מחפשים את הדרך האידיאלית ביותר בעבורם לקבל אותה. מהן האפשרויות של יוצאי מרוקו ומדוע כדאי להוציא דרכון פורטוגלי? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

אזרחות אירופאית ליוצאי מרוקו

מרוקו הפכה למדינה עצמאית בשנת 1956, כשלפני כן, היא הייתה תחת חסותה של צרפת, לכן חלק מיוצאי מרוקו היו זכאים להוצאת דרכון צרפתי, וכנגזרת מכך – גם אזרחות אירופאית. הזכאים לדרכון צרפתי הם מי שיש ברשותם הוכחות לכך שהם צאצאים למחזיקי אזרחות צרפתית.

אולם כיום, ליוצאי מרוקו יש אפשרות נוספת לקבל אזרחות אירופאית, זאת בשל מאורעות גירוש ספרד (1492) וגירוש פורטוגל (1497). לאחר הגירוש הגיעו לא מעט יהודים למרוקו, שם התיישבו והחלו לבנות את חייהם. בתקופה זו היהודים במרוקו התחלקו לשתי קהילות, כשאחת הייתה הקהילה היהודית המקומית (התושבים) ואילו השנייה הייתה קהילת המגורשים. בין הקהילות ניתן היה להבחין בשוני והבדלים בייחוד בשפה ובמנהגי היהדות המקובלים. עם השנים שתי הקהילות למדו לחיות יחדיו והשתלבו. היהודים שגורשו מספרד ופורטוגל השתלבו במגוון רחב של תפקידים ומקצועות במרוקו, לרבות תפקידים דיפלומטיים ותפקידים בתעשיית המסחר.

בשנת 2015, ספרד ופורטוגל הביעו חרטה על הגירוש האכזרי שנעשה כלפי הקהילות היהודיות, והוציאו חוק שלפיו צאצאיהם של מגורשי ספרד זכאים לקבל דרכון ספרדי או דרכון פורטוגלי. מאחר ולא מעט יהודים מגורשי ספרד ופורטוגל היגרו למרוקו, הרי שליוצאי מרוקו נסלל נתיב נוסף להוצאת אזרחות אירופאית.

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

קיימים לא מעט יתרונות לדרכון הפורטוגלי, וביניהם: מחזיקי הדרכון יכולים לנוע בין מדינות האיחוד האירופי באופן חופשי, לרכוש השכלה אקדמאית (לעיתים גם בסבסוד מלא או באמצעות מלגות), לעבוד, לגור בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד, לרכוש נכסי נדל"ן ועוד. הדרכון הפורטוגלי הוא דרכון אירופאי, לכן הוא מעניק למחזיקי הדרכון אזרחות אירופאית, מה שמקנה להם את האפשרות להיכנס ל-174 מדינות ברחבי העולם ללא צורך בוויזה ובהן ארצות הברית.

כיצד בני עדות המזרח יכולים להוציא דרכון פורטוגלי?

תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי כולל כמה וכמה שלבים. תחילה, יש לעיין ברשימת שמות המשפחה הזכאים לאזרחות פורטוגלית, ולברר אם שם המשפחה שלכם קיים ברשימה. חשוב לציין ששם המשפחה אינו מהווה הוכחה חד משמעית מאחר ולא מעט שמות משפחה השתנו או עוברתו, כך שגם אם שם משפחתכם אינו מופיע ברשימה, ניתן לברר זכאות לדרכון פורטוגלי. לאחר מכן, יש לפנות למשרדנו (ניתן לפנות דרך האתר) על מנת שנעשה עבורכם את הבדיקה המלאה והמקיפה מול הרשויות והקהילה היהודית בפורטוגל, כמו כן, נחקור עבורכם את אילן היוחסין ונברר אם אתם אכן צאצאים של הקהילה היהודית בפורטוגל.

לאחר שהקשר ביניכם ובין גירוש ספרד ופורטוגל הוכח, יש להגיש את הבקשה לקהילה היהודית בפורטוגל על מנת לקבל אישור רשמי לכך שאתם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל. בשלב הבא מגישים מסמכים ייעודיים (המתורגמים לפורטוגזית) כמו גם בקשה לאזרחות אירופאית. חשוב להדגיש שאת כל התהליך הביורוקרטי אנו נבצע עבורכם, כך שכל שעליכם לעשות – זה לפנות אלינו.

אגב, בשונה מהוצאת דרכון ספרדי, בהגשת בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי אין צורך בידיעת השפה המקומית, כלומר, הוצאת דרכון פורטוגלי אינה כוללת שלבים מורכבים ובכך מקלה על מבקש הבקשה ביחס להוצאת דרכון ספרדי.

ליוצאי מרוקו ישנן 3 אפשרויות לקבלת אזרחות אירופאית, וזאת על ידי הגשת בקשה לקבלת דרכון צרפתי, ספרדי או פורטוגלי. מבין האפשרויות הללו, אין ספק שהתהליך לקבלת דרכון פורטוגלי הוא התהליך הידידותי ביותר, מאחר ואינו מצריך מבחן שפה. אזרחות אירופאית עשויה להשפיע באופן משמעותי על אפשרויות ההשכלה שלכם ואף לשפר את איכות חייכם. יוצאי מרוקו? בררו אם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי, והחלו את התהליך בדרך לקבלת האזרחות האירופאית הנחשקת.

מישהו במשפחה מיוצאי מרוקו? הסיכוי לקבלת האזרחות גבוה ביותר

אם סבא, סבתא, אמא או אבא ממרוקו (מספיק אחד) אתם זכאים לקבלת האזרחות בוודאות כמעט מוחלטת. אין צורך להביא מסמכים ממרוקו ודי בתעודת זהות ישראלית של ההורה או הסב המוכיחה כי נולדו במרוקו, כל שם מרוקאי נמצא ברשימה – ביטון, בוזגלו, עמר, מלכה, דרעי, אדרי, ועוד אלפי שמות.

אז אם הסבא ממרקש, האבא מקזבלנקה, האמא מפז והסבתא מטנג'יר – אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ולדרכון אירופאי, והכל בזכות המוצא המרוקאי שלכם.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח