ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי – שמות משפחה

יותר מ-500 שנים אחרי גירוש ספרד קשה לדעת מי באמת צאצא של המגורשים. אנשים שינו את שמותיהם, נדדו בעולם, לא שמרו מסמכים וכו'. לכן הבדיקה שמקיימים מאד פשוטה – בודקים אם שם המשפחה של הלקוח (או אחד השמות של אביו/אמו/סבו/סבתו וכיוצ"ב) נמצאים ברשימת השמות של מגורשי ספרד ואם התשובה חיובית – תקבלו את האישור.

תנאי נוסף הוא היותו של הלקוח ממוצא "ספרדי", אין הכוונה לספרד עצמה אלא לכל אחת מהמדינות אליהן הגיעו המגורשים מספרד – מרוקו, טוניסיה, לוב, אלג'יר, מצרים, סוריה, לבנון, ישראל, טורקיה, יוון, בולגריה, יוגוסלביה לשעבר, איטליה, ארצות דרום אמריקה ובמקרים מסוימים גם עיראק, הולנד ועוד.

מספיק שרק אחד מההורים/סבים יגיע ממדינה זו כדי לקבל את הזכאות (לדוגמה – מספיק שהסבתא תיוולד במרוקו ושם משפחתה המקורי עמר או קדוש כדי שאתם תקבלו זכאות, גם אם סבתכם השנייה עלתה מפולין או מרוסיה).

את כל הבדיקות אנו כבר עושים עבורכם! אין צורך באיתור מסמכים ישנים או בחיפוש בארכיונים, את זה כבר תשאירו לנו ולניסיון הרב שצברנו.

תהליך מציאת שמות משפחה של מגורשי ספרד ופורטוגל

ברשימת שמות המשפחה של מגורשי ספרד ופורטוגל, נמצאים שמות משפחה ישראליים רבים המעידים כי ישנו קשר למגורשים. זהו למעשה הדבר הראשון שיש לבדוק על מנת לברר את זכאותכם להוצאת דרכון פורטוגלי. בשל העובדה שרשימת השמות ארוכה במיוחד וכדי שלא תיאלצו לעבור בין אלפי שמות, נוכל לבצע בעבורכם את בדיקת הזכאות הראשונית ללא עלות.

בשלב ראשון, יש להעביר לנו את שם המשפחה, ובנוסף לו, את שמות המשפחה של ההורים וארץ מוצאם, כך נוכל לבדוק זכאות עקרונית.

חשוב לזכור שעברו 500 שנה מאז הגירוש, ובמקרים רבים השתנה שם המשפחה – או שעברתו אותו (כמו למשל שרת התרבות מירי רגב אשר שמה המקורי היה סיבוני, אשר נכלל ברשימת השמות ה"ספרדיים" ואילו רגב לא).הרשימה עצומה ובמשרדנו ספר בן אלפי עמודים הכולל את כל השמות ה"פורטוגליים" וה"ספרדיים". כמו כן, מכיוון שחלק ניכר ממגורשי פורטוגל הינם במקור יהודי ספרד אשר גורשו ממנה, הרי שמרביתם אוחזים בשמות משפחה "ספרדיים" במקור.

בכל מקרה, הסירו דאגה מלבכם– את הבדיקה אנו עושים עבורכם מול הרשויות בפורטוגל ובהתאם לנתונים שברשותנו ואתם לא צריכים לבצעה בעצמכם. משרדנו פועל מול מספר בעלי מקצוע ומומחים בתחום הגנאלוגיה (חקרי אילן היוחסין), כך שאם יש לכם שורשים ספרדיים או פורטוגליים – אנחנו נמצא אותם ונטפל בהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי.

רשימה שפרסמה ממשלת ספרד על שמות משפחה של היהודים שגורשו

בינתיים, ורק אם אתם ממש סקרנים, אפשר לבדוק ברשימה הזו אם שם משפחתכם מופיע בה; זוהי רשימה שפרסמה ממשלת ספרד וכוללת את שמות המשפחה של היהודים אשר גורשו ממנה; הרשימה פורסמה באתר מאקו ומגיע להם קרדיט על כך. כדי לחפש את שמכם בקלות ובלי צורך לעבור על כל השמות (שמסודרים לפי הABC ), ניתן ללחוץ על ctrl+f ולבצע חיפוש. בהצלחה!

ושוב אדגיש – גם אם השם שלכם לא ברשימה – אין משמעות הדבר שאינכם זכאים. את זה תשאירו לנו לבדוק.

**מניסיוננו, ברגע שיש לכם שורשים באחת מהארצות ה"ספרדיות" הנ"ל, הסיכויים שתקבלו את אישור הקהילה היהודית גבוהים ביותר.

רשימת שמות משפחה זכאים לדרכון פורטוגלי

    מי זכאי לקבל דרכון פורטוגלי? כולל התייחסות לשמות משפחה עו"ד דרור חייק מסביר

    בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

    מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

      שלח