ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

ערים בפורטוגל – הכול על הערים המרכזיות בפורטוגל

ערים בפורטוגל

אחד היעדים הנחשקים והמבוקשים ביותר ע"י ישראלים ותיירים מכל העולם הוא פורטוגל, ולא בכדי: יש בה את כל מה שיכול להפוך את החופשה או את הטיול שלכם למושלמים, ובין השאר מזג אוויר נוח ונעים רוב ימות השנה, היסטוריה ותרבות עתיקה, קולינריה ואוכל טוב ומחירים שלא יקרעו לכם את הכיס. האפשרויות במדינה הזאת רבות ויש אינספור מקומות שתוכלו לבקר בהם, אך בהחלט כדאי לכם להתחיל בערים ובמקומות המרכזיים שבה. ובדיוק בשל כך סקרנו עבורכם בקצרה 6 מהערים המרכזיות והמעניינות של פורטוגל. בואו נצא לדרך.

ליסבון

נתחיל בעיר הבירה של פורטוגל, שהיא גם העיר הגדולה בה אשר מהווה את המרכז התרבותי והכלכלי החשוב בפורטוגל – ליסבון. ממערב לפורטוגל לחוף האוקיינוס האטלנטי, במזג אוויר נוח כמעט כל השנה ובאחת הערים המתוירות ביותר במדינה תוכלו ליהנות מתרבות עתיקה מצד אחד ומאורבניות מודרנית מצד שני. יש בה מגוון מבנים אדריכליים עתיקים הבנויים בשלל סגנונות, כמו למשל טירת סאן ז'ורז'יה ושלל מנזרים, כנסיות וקתדרלות רחבות ידיים. אם תרצו לספוג עוד קצת תרבות איכותית תוכלו לבקר באחד המוזיאונים המרתקים בעיר. גם בפן הקולינרי התברכה עיר הבירה הפורטוגלית ובה תוכלו למצוא שלל מסעדות, פאבים ואוכל רחוב עם מטעמים מצוינים ואותנטיים, ולא נשכח את שוק האוכל ריביירה שמציע כל טוב. זאת עיר שמתאימה גם לחובבי השופינג משום שנמצאים בה לא מעט מרכזים כאלה, והעלויות נוחות מאוד ביחס לשאר הערים באירופה.

פורטו

נמשיך בעיר השנייה בגודלה ובחשיבותה במדינה. פורטו היא עיר נמל יפהפייה הממוקמת בגדה הצפונית של נהר הדורו, שממלאים גם אותה מבנים אדריכליים מיוחדים וססגוניים במיוחד, שמהווים חלק מהקסם שלה. אחד האתרים המבוקשים של העיר הוא ללא ספק רובע הריביירה: מדובר ברובע העתיק של פורטו, והוא הוכרז גם כאתר מורשת עולמית. בסיור בין הסמטאות המתפתלות והמרהיבות שלו תיהנו מאנשים צבעוניים ויפים, בתי קפה טובים, חנויות ובתי מלאכה קטנים. חוץ מזה, תוכלו כמובן גם לבקר בכנסיות ובמוזיאונים שבעיר, ללכת על גדות נהר הדורו או לשוט בו, ואם אתם בעניין של קונצרטים – בית המוזיקה הוא המקום המושלם עבורכם. אם תרצו לצפות בשקיעה בלתי נשכחת על הנוף של העיר פורטו, מומלץ לבקר לפחות פעם אחת בתצפית ממגדל קלריגוש המרשים.

בראגה

בראגה היא העיר החמישית בגודלה בפורטוגל, והיא נמצאת בצפון-מערב למדינה. זוהי אחת הערים הגדולות והעתיקות באירופה, ויש לה היסטוריה ארוכה ומעניינת שתוכלו ללמוד מקרוב בביקור במקום. בעיר שנחשבת לבירה הדתית של פורטוגל יש כנסיות וקתדרלות רבות שתתפעלו מיופיין, מוזיאונים מעניינים שבהם מיצגים עתיקים לצד מודרניים, ארמונות, מגדלים, פארקים וגנים רחבי ידיים, כיכרות ומזרקות. בין המבנים החשובים ביותר שמומלץ לראות נמנים הקתדרלה של בראגה, מוזיאון בישקאיניוש, כנסיית ישוע הטוב והארמון האפיסקפולי הישן.

קוימברה

לפני מאות שנים, לפני שליסבון הוכתרה כעיר הבירה של פורטוגל, הייתה קוימברה עיר הבירה של המדינה. זוהי עיר עתיקה ומיוחדת שבולטת במיוחד בשל האוניברסיטה הפורטוגלית הראשונה שנמצאת בה, שהיא גם אחת מהאוניברסיטאות העתיקות בכל אירופה. ברחבי האוניברסיטה יש מגוון חללים שתוכלו להתרשם בהם, כמו למשל מספריית ז’ואנינה ומגדל השעון. כמו כן, גם בעיר הזאת יש לא מעט מנזרים וכנסיות וכן מוזיאונים ואתרים היסטוריים ותרבותיים אחרים שכדאי לכם לקפוץ אליהם, אחרי ששוטטתם בסמטאות הנפלאות שלה וביקרתם באחת המסעדות או בבתי הקפה הטובים באזור.

קשקאיש

עיר נופש תוססת המושכת אליה תיירים רבים מדי שנה היא קשקאיש. כחצי שעה מליסבון אחד הפרברים היוקרתיים שלה מבטיח לכם חוויית טיול מיוחדת ובלתי נשכחת. בסיור רגלי בעיירה תחלפו על פני הארמונות והאחוזות של בתי המלוכה והאצולה ששוכנים בה, לצד רחובות קטנים וסמטאות צרות, טיילת רחבת ידיים, מוזיאונים ואתרי תרבות והיסטוריה מרתקים, סצנה קולינרית מרשימה הכוללת מסעדות מהמטבח המקומי, ברים ופאבים ושוק מסורתי. גם אוהבי השופינג ימצאו בה עניין ויוכלו לבקר בשלל חנויות האופנה. גולת הכותרת בעיירת החוף הזאת היא הנופים המשגעים למים הצלולים על רקע העיר הציורית, שכן אי אפשר לבקר בעיר בלי לקפוץ לאחת האטרקציות הימיות כמו שיט או גלישת גלים.

סינטרה

נסיים בעיירה מיוחדת ששוכנים בה כמה וכמה ארמונות ומבנים עתיקים אחרים, המכונה גם בירת הטירות של פורטוגל. סינטרה נמצאת כ-40 דקות נסיעה מליסבון, ונחשבת ליעד תיירותי נחשק במיוחד. בשל היותה ממוקמת על הרים וגבעות, כדי להביא בחשבון זמן נסיעה בתחבורה ציבורית או אפילו לשכור רכב כדי להתנייד בקלות ובנוחות מאתר לאתר. אז בין ביקור באחוזות מפוארות, ארמונות רחבי ידיים, פארקים וגנים מופלאים, כדאי לבקר באחת המסעדות המעולות במקום המציעות אוכל מקומי על טהרת מאכלי ים, דגים טריים וגבינות טובות.

סיכום

כפי שאפשר לראות, כנראה שלא ישעמם לכם רגע בפורטוגל הצבעונית והתוססת. כאן נציין כי חשוב לדעת שלמי שיש דרכון פורטוגלי יהיה נוח יותר לטוס למדינה הזאת וכמובן לשאר מדינות האיחוד האירופי, משום שהדרכון מזכה גם באזרחות אירופאית. בין כך ובין כך – מדובר ביעד שכדאי לכם לבקר בו לפחות פעם אחת בחיים. בהצלחה וטיול נעים!

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח