ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

אשרת כניסה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי

לא מעט ישראלים זכאים לקבל דרכון אירופאי, בין היתר בשל היותם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. לדרכון האירופאי יש יתרונות רבים, לכן זה בהחלט לא מפתיע שיותר ויותר ישראלים פוצחים בתהליך להוצאת הדרכון. אחד היתרונות הבולטים של הדרכון האירופאי, הוא האפשרות להיכנס לגבולות ארצות הברית ללא צורך בהנפקת וויזה. סקרנים? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

דרכון אחד – יתרונות רבים

דרכון אירופאי הוא בהחלט דרכון נחשק, כשבעבר, מעטים היו זכאים לו. כיום, מאז שינוי החוק בספרד ופורטוגל (2015), צאצאיהם של המגורשים זכאים להגיש בקשה לרשויות ולקהילה היהודית בפורטוגל על מנת לקבל דרכון פורטוגלי, כל עוד הם עומדים בתנאים שנקבעו מבעוד מועד. הדרכון הפורטוגלי מקנה למעשה אזרחות פורטוגלית, ובשל העובדה שפורטוגל היא חלק מהאיחוד האירופאי, הרי שמחזיקי הדרכון זכאים להטבות ייחודיות כאזרחים אירופאיים.

יתרונות הדרכון האירופאי מקנים לבעלי הדרכון את האפשרות לנוע באופן חופשי בין מדינות האיחוד, לעבוד, לרכוש השכלה גבוהה במקצועות נחשקים (תוך הקלה בתנאי הקבלה ולעיתים גם סבסוד הלימודים) ועוד. לצד היתרונות הללו, הם גם רשאים להיכנס לארצות הברית ללא הוצאת וויזה, זאת כמובן בתנאי שיציגו אישור נסיעה בתוקף.

פטור מוויזה לארצות הברית

WVP היא תכנית הפטור מוויזה, והיא מאפשרת למחזיקי דרכון אירופאי להיכנס לארצות הברית ללא כל צורך בהוצאת וויזה. יחד עם זה, חשוב לסייג זאת ולציין כי התכנית לא מקנה כניסה אוטומטית לכל מי שיש בבעלותו דרכון אירופאי, אלא שהדבר מותנה במספר דברים, בין היתר היעדר רישום פלילי ושאינו מסורב כניסה לארה"ב. כמו כן, כדי שתוכלו להנפיק את אישור הנסיעה, חשוב לוודא שהדרכון בתוקף של חצי שנה לפחות, שהוא מכיל שבב אלקטרוני ותמונה דיגיטלית.

יתרה מזאת, כדאי לדעת שאישור הנסיעה ללא וויזה תקף ל- 36 מדינות, כשבניהן ניתן למצוא את איטליה, אנגליה, בלגיה, דנמרק, דרום-קוריאה, הרפובליקה הצ'כית, לטביה, צ'ילה, וכמובן גם ספרד, פורטוגל ומדינות נוספות.

איך משיגים את אישור הנסיעה?

הכניסה לארצות הברית באמצעות הדרכון האירופאי תצריך מכם כמה דקות קצרות, על מנת שתוכלו להשיג את אישור הנסיעה הקרוי ESTA, אותו תצטרכו להציג בטרם תעלו לטיסה.

וודאי תשמחו לשמוע שאין כל צורך בהליכים בירוקרטיים מאחר שניתן להנפיק את האישור באמצעות האינטרנט. מדובר במערכת ייחודית, אליה תוכלו להיכנס אונליין, למלא את הפרטים הנחוצים בטופס ייעודי באנגלית, ולהמתין לקבלת התשובה (בין דקות בודדות ל- 72 שעות). אם קיבלתם תשובה חיובית, האישור יישלח אליכם באמצעות הדואר. למעשה, הנפקת האישור תעלה לכם 14$ בלבד, ותוקפו של האישור הוא לשנתיים, כשלאחר מכן ניתן לחדש אותו בקלות.

עם קבלת אישור הנסיעה חשוב לוודא שהפרטים המופיעים על גבי האישור נכונים וזהים לפרטיכם כפי שהם מופיעים בדרכון האירופאי ורק לאחר מכן, יש להצמיד את האישור לדרכון. אל תקלו ראש בנושא מאחר שהיעדר התאמה בין פרטי האישור לפרטי הדרכון עלולה להוביל לכך שלא תוכלו להיכנס אל ארצות הברית.

 

לסיכום, אחד מיתרונותיו של הדרכון האירופאי, הוא האפשרות להיכנס לארה"ב מבלי להוציא וויזה או לפצוח בתהליכים בירוקרטיים. הוצאת אישור נסיעה ESTA אינה מורכבת, כשניתן להנפיק את האישור באמצעות האינטרנט, ולאחר תשלום אגרה של 14$. טיסה נעימה!

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח