ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

על השפה הפורטוגזית

אחת השפות המסקרנות והמיוחדות ביותר בעולם היא השפה הפורטוגזית (אשר לפי האקדמיה ללשון העברית, שמה הנכון הוא פורטוגלית), אשר אותה דוברים כ200 מיליון אנשים בכל העולם. למרות שרוב דוברי השפה מתגוררים בברזיל, זוהי השפה הרשמית של פורטוגל והאיים הפורטוגליים, והיא מדוברת בארצות נוספות בהן שרר שלטון פורטוגלי בעבר.

שפה ייחודית והיסטורית

השפה הפורטוגזית התפתחה במערב חצי האי האיברי במאה השלישית לספירה, לצד השפה הגליסיאנית ועל כן מדובר בשתי שפות הקרובות זו לזו. לאחר הכיבוש המוסלמי במאה ה8 (כשבין היתר נכבשו גם פורטוגל וספרד), לא מעט מילים ערביות השתלבו בשפה הפורטוגזית והשפיעו עליה. במאה ה16, השפה החלה להתפשט לאזורים נוספים (בעיקר בשל המסעות הימיים וגילוי היבשות), ובייחוד לדרום אמריקה אסיה ואפריקה. תקופה זו מאופיינת בתחילת מגמות השינוי בשפה בין דוברי פורטוגזית באירופה לבין דוברי פורטוגזית בברזיל, כשניתן למנות הבדלים בהגייה, בתחביר ובחלק מאוצר המילים. הפורטוגזית באירופה הושפעה מהשפה הצרפתית בעוד שהפורטוגזית בברזיל נותרה כמעט ללא שינוי. למרות השינויים בשפה, נדמה שהגעתו של המלך דון ג'ואנו לברזיל, הצליחה לצמצם את פערי השפה בין הארצות. כמו כן, הפורטוגזית היוותה בסיס להיווצרותן של שפות קריאוליות נוספות באותה התקופה.

ומה לגבי מידע על פורטוגל? ובכן פורטוגל אינה מדינה עשירה, ולכן היא מעניקה הטבות ליזמים ומשקיעים שיגיעו לטפח ולתרום לכלכלתה. כמו כן, לפורטוגל יש אוצרות טבע מופלאים כמו בדיל, נחושת, ברזל ופחם, כך שישנה תעשייה ייחודית לברזל ופלדה בעיר פורטו, ואף בתי זיקוק לנפט. לא הרבה יודעים אבל לפורטוגל יש איים מרהיבים ביופיים, המהווים יעד נהדר לחופשה, כך שמדובר במדינה שמעניקה שלל אטרקציות וחוויות לתייריה. יתרה מזאת, פורטוגל היא חלק ממדינות האיחוד האירופי, כשהצטרפה לאיחוד בשנת 1986.

הוצאת דרכון פורטוגלי

לא מעט ישראלים זכאים להגיש בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי מהקהילה היהודית והרשויות בפורטוגל. מומלץ לברר לעומק מי זכאי לדרכון פורטוגלי, כשכדאי לדעת שהזכאות מיועדת לצאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל. למעשה, תוכלו לברר את זכאותכם באמצעות בדיקת זכאות ללא עלות דרך עמוד "צור קשר" שבאתר, ולברר אם שם משפחתכם מופיע ברשימת שמות המשפחה שפורסמה על ידי הרשויות.

לדרכון הפורטוגלי יש מגוון רחב של יתרונות, כמו האפשרות לרכוש השכלה גבוהה במוסדות אירופאיים ולנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד, ועל כן ישראלים רבים נמצאים בתהליך להגשת הבקשה. כמו כן, חשוב להכיר גם את חובות הישראלים בעלי אזרחות פורטוגלית, כשחשוב להבין שלא מדובר בחובות שישפיעו על שגרת חייכם באופן משמעותי, אלא אם תבחרו להגר לפורטוגל ולחיות בה את חייכם.

פורטוגזית על קצה המזלג

לאחרונה, לא מעט ישראלים גילו את פורטוגל, והיא הפכה לאחד היעדים הייחודיים והתיירותיים ביותר, ולו בשל החופים המרהיבים והאטרקציות השונות שהיא מציעה למבקריה. מתכננים לבקר בפורטוגל? ריכזנו בעבורכם כמה מילים שחשוב להכיר:

שלום Olá
מה שלומך? Como vai(s)?
בבקשה Por favor
תודה Obrigado  – לגבר

Obrigada – לאישה

כן Sim
לא Não
להתראות Adeus
אינני דובר פורטוגזית Não falo bem português
בוקר טוב Bom dia
לילה טוב Boa noite
היום Hoje
מחר Amanhã
אתמול Ontem
כמה זה עולה? Quanto custa isto?

 

למעשה, אם אתם בעלי דרכון פורטוגלי הרי שתוכלו להיכנס למדינה בקלות, ואף להמשיך את הטיול למדינות נוספות החברות באיחוד באירופי. מלבד זאת, מחזיקי הדרכון ייהנו משלל הטבות ויתרונות נוספים, שעשויים לשפר את איכות החיים באופן משמעותי.

אין ספק שהשפה הפורטוגזית היא בין השפות המופלאות ביותר בעולם, ואף ניתן למצוא לא מעט נקודות משיקות בינה לבין שפות נוספות. דובריה נמצאים בעיקר בברזיל ופורטוגל, כשמדובר בשני יעדים מבוקשים בקרב תיירים רבים. יתר על כן, אם אתם מעוניינים ללמוד את השפה, מוטב שתדעו כי ניתן ללמוד פורטוגזית בקורסים ייעודיים או אפילו באופן עצמאי, כשתוכלו למצוא על כך מידע נרחב ברחבי הרשת.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח