ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

פורטוגל – כל מה שרציתם לדעת

תמונת אווירה של חופי פורטוגל בעמוד יתרונות הדרכון הפורטוגלי

פורטוגל היא מדינה יפהפייה השוכנת בחצי האי האיברי בדרום מערב אירופה, על חופי האוקיינוס האטלנטי. מה אנחנו באמת יודעים עליה? פורטוגל היא ארץ מולדתם של כריסטיאנו רונאלדו, שחקן הכדור הטוב בעולם (או השני הטוב ביותר…), ושל ואסקו דה גמא, מגלה הארצות הפורטוגזי מהמאה ה-15. בפורטוגל מיוצר יין פורט, יין אדום המיוצר ע"י תושבי העיר פורטו, ואפילו את השעם שמשמש לייצור פקקי היין מייצרים בפורטוגל. כל אלו הם קצה המזלג להיסטוריה ולתרבות העשירים במדינה, לצד אטרקציות שונות ונופים עוצרי נשימה. הכירו את פורטוגל וכל מה שצריך לדעת עליה מ-א' עד ת'.

על פורטוגל

פורטוגל ממוקמת בחצי האי האיברי, כאשר מדרום וממערב היא גובלת באוקיינוס האטלנטי. מצפון ומזרח, חוצה הגבול בין פורטוגל לספרד, ושטחה מתפרס על 91,590 קילומטרים רבועים. מקור שמה בהתגלגלות שמות ו-ווריאציות שלהם. השם הראשוני היה "קאלה", יישוב שהיה קיים באזור בתקופה קדומה, ולאחר כיבוש הרומאים את האזור, התקבל השם Portus Cale, שילוב בין מקורות לטיניים ורומאיים (Portus = נמל). השם התגלגל עם השנים לפורטוקלה, וממנו נגזר השם פורטוגלה, שמאוחר יותר שונה לפורטוגל, ונשאר כך. בפורטוגל חיים כיום כ-11 מיליון תושבים, מתוכם כ-1000 יהודים, לא כולל צאצאיהם של מגורשי ספרד. השפה המדוברת במדינה היא פורטוגזית (יש המכנים גם "פורטוגלית"). בשנת 1986 הצטרפה פורטוגל לאיחוד האירופי, ולכן המטבע הנהוג בה הוא האירו.

 

ערים מרכזיות בפורטוגל

ליסבון – עיר הבירה, והעיר הגדולה ביותר בכל פורטוגל. כעיר הגדולה ביותר, היא מהווה את מרכז החיים של התושבים באזור והיא מוקד חם לרילוקיישנים מישראל וגם מרחבי העולם. העיר מהווה מוקד תיירותי עשיר באפשרויות לבילוי, אוכל וטיולים.

 

פורטו – העיר השנייה בגודלה בפורטוגל, הממוקמת על הים ועל כן היא עיר נמל, ובאופן טבעי מהווה מוקד תיירותי פופולרי. גם בפורטו ניתן למצוא אטרקציות תיירותיות לצד אזורים עתיקים בעלי היסטוריה עשירה, חיי לילה מגוונים ואזורים ירוקים בשפע.

 

פארו – עיר השוכנת קרוב לים ועל כן מהווה מוקד פופולרי לתיירים. העיר מציעה חופים מרהיבים, מים צלולים, מזג אוויר מושלם לרחצה ומסלולי טיולים רבים. בימות הקיץ ניתן יהיה ליהנות מאטרקציות רבות כמו מסיבות, מסעדות וחיי לילה תוססים במיוחד.

 

מזג האוויר בפורטוגל 

האקלים במדינה הוא אקלים ים תיכוני, מדינה חמה בה הטמפרטורה בימי הקיץ גבוהה מ-30 מעלות צלזיוס. באזורים הרריים האקלים יהיה מעט קריר יותר, בהתאם לעונה.
בחודשי החורף, מנובמבר ועד פברואר, הטמפרטורה האופיינית היא בין 20 ל-5 מעלות צלזיוס.
בחודשי האביב, ממרץ עד מאי, המעלות הממוצעות הן בין 7 ל-26 מעלות צלזיוס בממוצע, כאשר בחודשי הקיץ, מיוני עד אוגוסט, הטמפרטורות יטפסו עד כ-30 מעלות, ולעתים אף יותר. בחודשי הסתיו, מספטמבר עד אוקטובר, הטמפרטורות יתייצבו לטווח 10 עד 20 מעלות בממוצע.

חודשי הסתיו והאביב הם תקופה אידאלית לטיול בכל רחבי המדינה ומתאימים למגוון אטרקציות. חודשי הקיץ יתאימו במיוחד למי שרוצה לבקר בחופי הים היפהפיים במדינה. חודשי החורף יתאימו לחופשות בהרים, מאחר והקור אינו קיצוני וניתן ליהנות גם בזמן זה, כל עוד מצוידים בבגדים מחממים.
הטמפרטורות במדינה הן נוחות באופן יחסי, כך שאפשר להתאים את מסלול הטיול לעונה הנוחה ביותר, אך לא משנה באיזו עונה בוחרים, מזג האוויר בפורטוגל יאפשר במרבית המקרים להפיק את המיטב מכל מה שיש למדינה להציע.

 

טיסות לפורטוגל 

בפורטוגל יש מספר נמלי תעופה, ושניים מהם מרכזיים ופעילים יותר: ליסבון ופורטו. נמל התעופה בליסבון הוא המרכזי, הגדול והפופולרי ביותר. משך זמן הטיסה אל פורטוגל אורך כחמש שעות, ומחירי הטיסות לפורטוגל נעים בין 320 דולר לנוסע במרבית השנה, לבין 350 דולרים לנוסע בעונות התיירות החמות. מנמל התעופה בן גוריון ניתן לנסוע בטיסה ישירה גם לליסבון וגם לפורטו, אך תדירות הטיסות אל נמל התעופה של ליסבון גבוהה יותר.

 

מלונות בפורטוגל

פורטוגל מציעה מגוון רחב של מלונות לבחירה, במגוון מחירים ובלוקיישנים מרכזיים וגם בלוקיישנים מרוחקים יותר ממרכז הערים. מי שבוחר במלונות הממוקמים בלוקיישנים מרוחקים, ככל הנראה ישקיף מחלון חדרו על נוף ירוק ומרהיב במיוחד, בעוד המלונות שנמצאים בלב הערים יציגו אווירה ונוף אורבניים מרשימים לא פחות.

Portugal Boutique Hotel – מלון בוטיק קטן אך אטרקטיבי הממוקם בליסבון. המקום אידאלי במיוחד עבור זוגות, משום שמדובר במלון קטן שמציע אווירה אינטימית ושקטה. כמלון בוטיק, המחירים שלו גבוהים מעט ממחירים של מלון רגיל: עבור חדר רגיל, תשלמו כ-700 שקלים ללילה לזוג בעונה רגילה, וכ-650 שקלים ללילה לזוג בעונות התיירות, כולל ארוחת בוקר. לחדר דלוקס תיתכן תוספת של כ-100-150 שקלים ללילה. מלון זה צבר פופולריות כמלון איכותי שמספק שירות ברמה טובה ללקוחותיו. המלון ממוקם במיקום מרכזי ונוח, לא רחוק מחופי הים.

H10 Duque de Loule – מלון נוסף בלב ליסבון ומומלץ במיוחד לתיירים. במלון תוכלו לקבל חדרים מעוצבים בקו אסתטי ומודרני, לשהות נעימה במיוחד. מחירי החדרים נעים בין 700-ל-820 שקלים לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר בעונה רגילה, ובין 900 ל-1100 שקלים אם תרצו לשדרג את החדר לסוויטה זוגית. בעונות החמות, צפויה ירידה קלה של כ-100-150 ללילה עבור חדר, ואפילו הנחה גדולה יותר על סוויטה (או חדר קווין). המלון מתאים במיוחד לזוגות אך יוכל להתאים גם למשפחות.

Eurostars Porto Centro – מלון מקסים במיקום מרכזי ונוח בלב העיר פורטו. במלון תוכלו למצוא חדרים המעוצבים בעיצוב מרשים לצד שירות נעים, במרחק קצר מהאטרקציות החמות ביותר בעיר. טווח המחירים לחדר זוגי ללילה נע בין 600 ל-720, בעונה החמה צפויה הוזלה של כ-100 שקלים ללילה.

Sintra Marmoris Palace – אם תרצו להתארח באווירה מעט אחרת, זה המלון בעבורכם. המלון, שממוקם בעיר סינטרה הציורית, קם בבניין בן למעלה מ-200 שנים ששופץ והוסב לבית מלון מהודר. הוא ממוקם בלב העיר ומציע חדרים נאים ומפוארים, בטווח מחירים הנעים בין 1100 ל-1200 שקלים ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר בעונות רגילות ותוספת של כ-200-300 שקלים לסוויטה, ובעונות החמות צפויים מחירים זולים במעט, כ-100-200 שקלים פחות ללילה.

Riversuites – מלון הממוקם באזור הצפוני של פורטוגל, ממש על שפת נהר הדורו שנשפך אל האוקיינוס האטלנטי. מלון קטן ונחמד למי שמעוניין בנוף יפהפייה מסביב ומגוון רחב של מסלולי טיולים באזור. במלון זה מחירים נוחים יותר הנעים בין כ-200 שקלים לחדר זוגי ללילה כולל ארוחת בוקר וכ-30-50 תוספת לסוויטה בעונות רגילות. בעונה החמה אין שינוי דרסטי במחירים, לעתים מדובר בעשרות בודדות של שקלים.

 

אטרקציות בפורטוגל

אטרקציות למבוגרים בפורטוגל:

Oceanário de Lisboa – האקווריום של ליסבון, אקווריום ענקי לטיול וצפייה בעולם החי הימי לצד סיורים, הרצאות, אירוח אירועים פרטיים ותצוגות מרהיבות לכל חובבי הים.

Quinta da Regaleira – אחוזה מרשימה הממוקמת בעיר סינטרה, בה מקיימים סיורים והסברים על ההיסטוריה של המקום. בסביבתו גנים מרשימים לטיול, מנוחה והפסקות אוכל. מקום גדול מאוד שיש בו הרבה מה לראות.

Seven Hanging Valleys Trail – מסלול הליכה הממוקם בסמוך לעיר לאוגה, בין צוקים יפהפיים על המים. מסלול הליכה שיתאים במיוחד לחובבי מסלולים מאתגרים בטבע.

Centro Cultural de Belém – מרכז התרבות של בלם הממוקם בליסבון. במרכז נמצאות מיטב יצירות האומנות שיש למוזיאון להציע, לצד סיורים והרצאות. יתאים מאוד לחובבי התרבות, ההיסטוריה והאומנות.

Padrão dos Descobrimentos – אנדרטת מגלי הארצות, מבנה אבן מרשים במיוחד על קו החוף וממוקם סמוך לליסבון. מתאים מאוד לחובבי ההיסטוריה.

 

אטרקציות לילדים בפורטוגל:

Krazy World Zoo – גן החיות של פורטוגל, המציע מפגש עם החיות המטופלות במקום, מדשאות נרחבות לפיקניקים ומגוון אטרקציות נוספות שיתאימו במיוחד לילדים.

Serra do Buçaco – יער קסום ומיוחד הממוקם באזור מרכז ספרד בסמוך לעיר קוימברה. מתאים ביותר להליכה רגלית בנוף שנראה כלקוח מאגדות.

חופי הים של דרום פורטוגל – לאורך רצועת החוף הדרומית של פורטוגל, בסמוך לעיר לאגוס ופארו ניתן לבקר בחופים שמשיים ובעונת הקיץ תהנו במיוחד מטבילה במים.

Dom Fernando II e Glória – ספינת המלחמה של פרננדו השני, "גלוריה". ספינת מלחמה ששוחזרה בקפידה ומהווה יעד תיירותי מרתק במיוחד. הביקור על הספינה יהיה אטרקציה מיוחדת לכל המשפחה.

שמורת פנדה ג'רש – שמורת טבע מיוחדת במינה לטיולים רגליים. המקום, שנמצא לא רחוק מהעיר פורטו, מהווה אזור טבעי ומיוחד שלא רואים בכל יום. הוא ממוקם בצפון מערב המדינה, ומציע מסלולי הליכה, אתרי קמפינג ומגוון אתרי טבע יפהפיים.

 

אתרים מרכזיים בפורטוגל:

ארמון פנה – ארמון מפואר הממוקם בעיר סינטרה, שהחל את דרכו בימי הביניים והספיק להיהרס, להיבנות מחדש ולהפוך לפנינת תיירות חמה ומבוקשת. במקום קיים מוזיאון שבו ניתן לבקר ולהתרשם מחיי המלוכה של פעם.

מנזר ז'רונימוש – מבנה עתיק מהמאה ה-17 שהוגדר עוד בחצי הראשון של המאה ה-20 כאתר מורשת עולמי. ניתן לבקר במנזר ולהתרשם מהמוזיאון במקום ומהאנדרטאות הממוקמות סביבו.

לגונת ריה פורמוסה – לגונה עם ים צלול וחול זהוב ממש כמו בסרטים, הממוקמת בדרום פורטוגל בסמוך לעיר פארו, ומציעה חוויה כיפית במיוחד לכל מי שאוהב את הים. יתאים מאוד גם לחובבי בטן גב, לרוכבי אופניים וגם למי שמעוניין בטיול רגלי.

 

מסעדות בפורטוגל: 

Floresta Das Escadinhas – מסעדה ים תיכונית עם אווירה ביתית הממוקמת בליסבון, ומציעה תפריט עשיר בבשר, אוכל ים תיכוני וגם מנות בריאות לכל המעוניין. המחירים במסעדה הם סבירים ומתאימים לכל כיס, והיא פופולרית במיוחד בקרב תיירים.
כתובת: ‪Rua de Santa Justa 3

טלפון: +351 21 887 2052

 

מסעדת K.O.B – מסעדת שף יוקרתית המתמחה בבשר. המסעדה ממוקמת בליסבון ומציעה חוויה שלא תמצאו בכל מקום. המחירים סבירים אך ניתן לבחור גם במנות יוקרתיות יותר.

כתובת: Rua do Salitre Nº 169

טלפון: +351 934 000 949

 

מסעדת Dom Feijao – מסעדה קטנה וחמימה הממוקמת בליסבון, ומציעה אוכל ים תיכוני ואווירה אינטימית. אהובה במיוחד על המקומיים ותיירים, ומציעה תפריט עשיר במחירים נוחים במיוחד. מציעה גם מנות צמחוניות וטבעוניות וגם מנות ידידותיות לנמנעים מגלוטן.

כתובת: Largo Machado de Assis 7 D Junto Av. Roma

טלפון: +351 21 846 4038

 

מסעדת Tasca do Ricky – המסעדה ממוקמת בעיר פארו ומציעה בעיקר מנות בריאות ממיטב התרבות המקומית. המסעדה מציעה אווירה ביתית לצד שירות נעים ואדיב, תפריט עשיר ומחירים נוחים.

כתובת: ‪Rua do Forno n° 21

טלפון: +351 919 111 057

 

בית קפה Casa Piriquita – בית קפה חביב ואינטימי הממוקם בעיר סינטרה, ומתאים לכל מי שמחפש ארוחת בוקר עשירה לצד קינוחים טעימים ממיטב המסורת של המקום. מדובר בבית קפה פופולרי במיוחד בקרב תיירים ומקומיים, וייתכן שאפילו תצטרכו להמתין מספר דקות עד שתקבלו שולחן.

כתובת: R. Padarias 1

טלפון: +351 21 923 0626

 

קניות בפורטוגל:

במרבית הערים בפורטוגל תוכלו למצוא מרכזי קניות קטנים או גדולים, אך מרבית מרכזי הקניות ממוקמים בערים הגדולות כמו ליסבון או פורטו. חלק מהחנויות הן חנויות מודרניות ורשתות גדולות, ובחלק מהמקומות ניתן מצוא חנויות קטנות ועסקים מקומיים עם תוצרת מיוחדת שלא תמצאו בהרבה מקומות ברחבי פורטוגל. גם השווקים מציעים חוויה אותנטית וסחורה טרייה, לצד שווקים שמוכרים עבודות מלאכת יד ופריטי אומנות.

 

קניון קולומבו – קניון ענק הממוקם בליסבון, עם עשרות חנויות ורשתות שיווק בינלאומיות, לצד מתחם מזון גדול ורחב. הקניון נמצא לא רחוק ממרכז העיר וניתן להגיע אליו בקלות ובמהירות. מדובר באחד בקניונים הגדולים והמומלצים ביותר בליסבון.

שוק Feira de Ladra – שוק פשפשים הממוקם גם הוא בליסבון, ומציע מגוון של עבודות מלאכת יד ופריטי אומנות יד ראשונה וגם שנייה. מדובר באחד השווקים הכי מיוחדים שתבקרו בהם, המציעים חוויה אותנטית לצד פריטים ייחודיים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

קניון Norteshopping – אחד הקניונים הגדולים ביותר בפורטו, ונמצא מרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר. הקניון מציע מגוון רחב של חנויות ורשתות גדולות ויתאים מאוד לחובבי שופינג שנופשים באזור.

 

חיי הלילה בפורטוגל:

פורטוגל מציעה חיי לילה עשירים וענפים, כך שכל מי שמעוניין לצאת לבלות בשעות הלילה יוכל למצוא מקומות פתוחים בכמה מן הערים. ליסבון ופורטו מציעות ברים ומועדונים לבילוי, לצד מסעדות פתוחות שיקבלו אתכם גם בשעות הקטנות של הלילה. ליסבון ידועה כעיר שמתאימה מאוד לבליינים ויש בה ברים ומועדונים מכל הסוגים, אך פורטו נותנת פייט לא פחות ומציעה אפשרויות לבילוי נעים בלילה.

מועדון ה-MusicBox – מועדון פופולרי הממוקם בליסבון, ויתאים לכל מי שמעוניין לבלות במועדון תוסס עם מוזיקה שמשתנה מדי ערב, הופעות חיות, DJ, קונצרטים ועוד. מדובר במועדון פעיל ומאוד מבוקש, ולא יתאים לכל אחד.

מועדון ה-Lux – מועדון רגוע יותר מהקודם, וממוקם גם הוא בליסבון. מדובר במועדון שנפתח דווקא בשעות הקטנות של הלילה ולא בערב, כך שכל מי שמעוניין להמשיך את הבילוי הלילי שלו כשכל הברים נסגרים, ככל הנראה ימצא את דרכו אליו. מדובר באחד המועדונים הפופולריים ביותר בעיר, ומציע מבנה ענק של מספר קומות, כאשר בכל קומה ניתן ליהנות מאווירה ומוזיקה אחרת, ואם תרצו להתרענן, תוכלו לשבת על הגג.

Cafe Candelabro – בר קטן עם אווירה שקטה ואינטימית הממוקם בפורטו, ומתאים למי שירצה לשתות משקאות ייחודיים במקום פינתי ולא עמוס. תוכלו לשבת בפנים ובחוץ וליהנות ממגוון של קוקטיילים ומשקאות ותפריט קטן עם חטיפים ומנות קטנות.

 

תחבורה ציבורית בפורטוגל:

פורטוגל מציעה רשת של תחבורה ציבורית נוחה לשימוש.

רכבת – ניתן לנסוע ברכבת עם חברת הרכבות הפורטוגלית Caminhos de Ferro Portugueses כמעט לכל רוחבה ואורכה של פורטוגל, ובעיקר דרך הערים המרכזיות יותר. ניתן לרכוש כרטיסים מראש דרך אתר החברה, ומומלץ לעשות זאת כדי להימנע מעיכובים ועומסים.

מטרו – קיימת רשת רכבות תחתיות גם בפורטוגל, וניתן להיעזר גם בה. רשת המטרו מפעילה 4 קווים (ירוק, כחול, אדום וצהוב) כך שהם מכסים את מרבית התחנות במדינה, וניתן להחליף בין הקווים ללא תוספת תשלום בנקודות ההצטלבות.

מוניות – את המוניות תפגשו כנראה במרבית המקומות, ובעיקר בערים הגדולות. המחירים סבירים באופן יחסי וניתן להשיגן בקלות.

אובר – האפליקציה הפופולרית פועלת ברחבי המדינה, אך כמובן שמדובר בשירות של נהגים פרטיים ועל כל אחד להחליט האם הוא מעוניין בשירות מסוג זה.

אוטובוסים – בפורטוגל פועלות מספר חברות המפעילות אוטובוסים ברחבי המדינה. האוטובוסים ייקחו אתכם למקומות שאליהם הרכבת או המטרו לא מגיעות. תחנות האוטובוסים מפוזרות ברחבי הערים וניתן לבחור מתוך חברות האוטובוסים השונות בהתאם ליעד הרצוי.

טיסות פנימיות – ניתן להזמין טיסות פנימיות בתוך נמלי התעופה של פורטוגל. בפורטוגל קיימים נמלי תעופה מרכזיים בליסבון ובפורטו, ועוד מספר נמלי תעופה באזורים מרכזיים פחות.

 

השכרת רכב בפורטוגל:

ברחבי פורטוגל ניתן למצוא מספר חברות להשכרת רכב שמהן ניתן להשכיר רכבים לצורך הטיול. טיול עם רכב שכור בפורטוגל הוא נוח מבחינת המהירות, הפרטיות והמחירים, אך חשוב לזכור כי קיימים בפורטוגל גם כמה כבישי אגרה. היתרון בטיול עם הרכב הוא שאפשר להגיע לאן שרוצים, מתי שרוצים, ללא תלות בלו"ז של חברות התחבורה הציבורית ובפרטיות מוחלטת.

יש מספר חברות ידועות בתחום, לדוגמה חברת אוטו-יורופ ישראל, שהיא חלק מחברת "אוטו יורופ אינטרנשיונל". החברה מציעה רכבים להשכרה במדינות רבות ברחבי העולם לצד ליווי ומידע, והכל בשפה העברית. לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר האינטרנט של החברה. קיימות עוד חברות המשכירות רכבים בפורטוגל, וכדאי ליצור קשר עם מספר חברות כדי לקבל את הדיל הטוב ביותר.

השכרת רכב בפורטוגל היא לא חובה מאחר שקיימת תחבורה ציבורית במדינה, אך חשוב לקחת בחשבון מספר דברים. הראשון הוא שבפורטוגל יש אזורים כפריים או מרוחקים שאליהם קשה יותר להגיע בתחבורה ציבורית, ולכן ההגעה אליהם תהיה ארוכה יותר ותדרוש מעברים בין אמצעי התחבורה (מרכבת לאוטובוס ומאוטובוס למונית או אובר). זה לא בהכרח דבר רע למי שאוהב לחוות את החוויה האותנטית של המקום שרק התחבורה הציבורית יכולה להציג, אך יש בזה חסרונות מבחינת לו"ז ועלות כספית (בהתאם לאורך ומסלול הטיול). חשוב לזכור כי מרבית התחבורה הציבורית מתמקדת בנתיבי התיירות המוכרים והפופולריים ביותר, ולכן אם אתם מטיילים באזורים פחות פופולריים, או מרוחקים באופן יחסי, ייתכן כי יהיה קשה יותר להגיע אליהם.
נוסף על כך, התחבורה הציבורית מוגבלת בזמנים ובעונות התיירות החמות ייתכנו עומסים ועיכובים בתחנות ההעלאה, ואלו עשויים לפגוע במשך התקין של הטיול ולבזבז זמן יקר. ניתן להסתדר בפורטוגל רק באמצעות תחבורה ציבורית, אך זה תלוי במסלול הטיול, באורך שלו, וברצון האישי של כל אחד.

 

החופים בפורטוגל: 

פורטוגל גובלת עם הים התיכון לאורך כל צדה הדרומי והמערבי, ולכן יש בה לא מעט חופים קסומים ונרחבים שמהווים מוקד תיירותי חם מאוד במדינה. בחופים רבים תראו טבע מדהים, מים צלולים בצבעי כחול וטורקיז עזים, צוקים גבוהים וחול לבן וזהוב שנראים כמו גלויה, וכל מה שנשאר הוא להגיע אל החוף וליהנות מכל מה שיש לו להציע.

חשוב לדעת כי בניגוד לישראל, קיימת חשיבות עליונה בפורטוגל לניקיון ושמירה על הטבע. למעשה כל החופים מוגדרים כשמורות טבע מוגנות, ועל כן אסור לישון בחופים, אסור להשליך אשפה, וכל העובר על החוק במדינה צפוי לקנסות ואף לעונשים כבדים יותר ע"י הרשויות. מומלץ להכיר את כל החוקים המקומיים בנושא ולהתייעץ עם המקומיים בעיירות הסמוכות או עם סוכן הטיולים שלכם, במידה שיש כזה.

 

Praia dos Três Irmãos – חוף יפהפה הממוקם על רצועת החוף הדרומית של פורטוגל, במרחק נסיעה מהעיר אלבור. מדובר בחוף קטן המוקף צוקים (ועל כן הוא סוג של חוף מוסתר) ומים צלולים. יתאים מאוד למי שרוצה לטייל, לנוח או לשחות, ופחות יתאים לגלישה.

 

Costa da Caparica – במרחק לא רב מליסבון, נמצא החוף המקסים על רצועת החוף המערבית של המדינה. החוף המקסים פופולרי במיוחד לרחצה ומנוחה, לצד טיילת נעימה לטיול רגלי. החוף יתאים גם לגלישה ברמה בסיסית, ופחות למי שמחפש גלישה מקצועית ומאתגרת יותר.

 

על הקהילה היהודית בפורטוגל:

הקהילה היהודית בפורטוגל מפוזרת בערים המרכזיות, בעיקר בליסבון ובפורטו. בעיר ליסבון קיים רובע יהודי משגשג ופורח, ששגשג עוד לפני גירוש היהודים מפורטוגל (לאחר גירוש ספרד), וחזר לשגשג מאות שנים לאחר מכן, כאשר היגרו יהודים רבים אל האזור במאה ה-19. בכל עיר, לקהילה יש מרכז בעל כתובת מסודרת שבה יכולים לבקר יהודים מכל רחבי העולם. מדובר בקהילה חזקה ומאוחדת, שנהנית מחיים טובים במדינה.

 

אתרים יהודיים מרכזיים בפורטוגל:

בית הכנסת "שערי תקווה" בליסבון – בית הכנסת שנבנה ברובע היהודי בליסבון לאחר ביטול הגזרות על היהודים בתחילת המאה ה-19. מדובר בבית כנסת קטן אך מרכזי מאוד, שמקיים תפילות שבהן ניתן להשתתף בכפוף לתיאום מראש.

 

בית הכנסת בטומאר – בעיירה הצפונית לליסבון שוכן בית הכנסת העתיק של טומאר, העתיק ביותר ששרד מאז המאה ה-15 וגירוש היהודים מפורטוגל באותה התקופה. בקרבת העיירה לא נמצאים יהודים רבים ולכן המקום כמעט לא משמש לתפילות, אלא בעיקר כמוזיאון.

 

אוכל כשר בפורטוגל:

מלבד הקהילה היהודית שמתגוררת במדינה, פורטוגל היא מדינה פופולרית לרילוקיישן עבור ישראלים רבים, ועל כן עסקים רבים בעלי אופי יהודי, כולל המסעדות. על כן, ניתן למצוא ברחבי העיר מסעדות כשרות וסופרמרקטים כשרים (בחלקם ניתן להזמין משלוחים אונליין). חלק מבתי ההארחה במדינה מאפשרים אוכל כשר וארוחות שישי ושבת.

 

עבודה בפורטוגל:

נווד דיגיטלי – כל עבודה המתבצעת על גבי מחשב ולא דורשת הימצאות בלוקיישן מסוים. ניתן לעבוד עם מקום עבודה ישראלי הממוקם בארץ, כל עוד עובדים עם מחשב וקיימת גמישות בשעות מבחינת המעסיק.

 

מסחר בנדל"ן – עולם הנדל"ן היה מאז ומתמיד מקור להכנסה מכובדת, ולכן ניתן לעשות זאת גם בפורטוגל. חשוב להכיר את החוק במדינה כדי לעסוק בתחום הנדל"ן בפורטוגל, לצורך הכנסת רווחים נאים תוך עמידה בכל החובות של כל בעל הכנסה במדינה.

 

להקים עסק עצמאי – אם אתם מעוניינים לתת שירות מסוג מסוים, למשל פתיחת בית הארחה, מסעדה או מכירת כל מוצר שתוכלו במסגרת חנות או דוכן. למידע נוסף בנושא, תוכלו לקרוא את המדריך למתחילים לפתיחת עסק באירופה.

 

מגוון שירותי תיירות בפורטוגל:

פורטוגו – חברת תיירות שמציעה סיורים וטיולים לישראלים בשפה העברית, ומאפשרת להכיר את פורטוגל בליווי צמוד של ישראלים אחרים. צוות המדריכים של החברה ילווה את כל מי שמעוניין בכך בכל רחבי פורטוגל. המדריכים בעלי היכרות עמוקה עם המקום, התרבות והשפה.

 

כוכב ליסבון – חברה המקשרת בין אנשים שמעוניינים לטייל בפורטוגל לבין מדריכים וחברות טיולים פורטוגליים. החברה מסייעת למטיילים לאתר סיורים, מסלולי טיולים, בתי מלון וכל ספק אחר שמטייל ישראלי עשוי להיות זקוק לשירותיו.

 

טיפים לטיול בפורטוגל:

  • לפני הטיסה, כדאי לתכנן היטב את היעדים ותאריכי השהות בהם כדי להפיק את המיטב מהטיול, וגם כדי להתכונן מבחינת ביגוד וציוד נלווה. תוכלו להשאיר מקום לספונטניות, אך ככל שתקדימו לתכנן, כך תוכלו לראות כמה שיותר ולתאם את ההגעה שלכם לכל מקום, ובזמן.
  • כדאי לקחת מזוודה גדולה אך לא למלא אותה עד אפס מקום, כדי להשאיר מקום לקניות ומזכרות שתרצו לקחת אתכם מהטיול המופלא בפורטוגל.
  • חשוב להצטייד במספרי החירום של כל גופי הביטחון וההצלה במדינה, לכל מקרה.
  • במהלך השהות במדינה כדאי להתנסות בכמה שיותר אטרקציות, לראות כמה סוגים שונים של אתרים. מומלץ לשלב טבע עם קניות וגם טיולים רגליים או טיולי אופניים, לצד חוויה קולינרית שתאפשר לכם לחוות היטב את התרבות והמסורת המקומית, בהתאם לטעם האישי שלכם, וגם בהתאם למשך הטיול.
  • אירועים מיוחדים – אם יהיו כאלה בזמן השהות שלכם בפורטוגל, כמו מסיבות, פסטיבלים או אירועים מיוחדים אחרים, כדאי לשלב אותם בטיול כדי לחוות חוויות מיוחדות שלא קורות בכל יום במדינה.
  • חשוב לתכנן את אמצעי התחבורה מבעוד מועד, בעיקר אם תחליטו לשכור רכב (כדאי ליצור קשר עם חברת ההשכרה עוד מהארץ). כדאי גם לקחת בחשבון את נקודת האיסוף וההחזרה של הרכב, כדי להימנע מעיכובים בתחילת הטיול וגם בסופו.

 

לסיכום:

פורטוגל היא מדינה מרתקת שמציעה תרבות ומסורת עשירים, טבע מרהיב, אתרי תיירות וקניות שונים, מסלולי הליכה וגם קמפינג או פיקניק עם כל המשפחה. יש למדינה כל כך הרבה להציע, וכל מה שנשאר לכם הוא לתכנן את הטיול המתאים לכם ולחזור עם חוויות בלתי נשכחות. אם אתם זכאים להוצאת דרכון פורטוגלי, כדאי לעשות זאת מספר חודשים עד שנה לפני הטיול כדי ליהנות מכל היתרונות שהוא יכול להקנות לכם, כמו מעבר מהיר יותר בנמל התעופה בשני הכיוונים, וגם כדי לממש את זכותכם על פי החוק בפורטוגל. אל תשכחו לצלם ולתעד כדי לשמור את כל הזיכרונות היפים שלכם מהטיול. תיהנו!

קצת על המדינה היפהפיה הזו לחופי האוקיינוס...

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח