ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב

צאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל, שמחו לשמוע כי החל משנת 2015, יש להם הזדמנות פז: הוצאת דרכון אירופאי. סיפור הגירוש שהתקיים לפני מאות שנים, הוא בהחלט אחד מהסיפורים הנעוצים בזיכרון הקולקטיבי של היהדות, אבל איך זה מתקשר ליוצאי לוב? ובכן, כאשר גורשו היהודים מספרד ומפורטוגל, רבים מהם היגרו למדינות שונות, ביניהן הייתה גם לוב ובפרט לערים טריפולי (ומכן השם "טריפוליטאים") ובנגאזי. כיצד ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב? ריכזנו מידע חשוב.

שלל יתרונות

פורטוגל מהווה יעד להזדמנויות בשלל תחומים. על כן, רבים בוחרים להוציא דרכון פורטוגלי, ולו כדי ליהנות משלל יתרונות במדינות האיחוד האירופי. אבל אילו הזדמנויות ישנן בפורטוגל?

  • פורטוגל מנסה למשוך מהגרים שהם בעלי מקצועות כגון רופאים, מהנדסים, אנשי היי-טק ועוד מקצועות אקדמאים אחרים. המדינה מציעה הטבות שכוללות בעיקר מס מופחת למשך עשר שנים. מדובר על מס הכנסה ומס רווחי הון, כולל מנכסים כמו דירות, בשיעורים מופחתים.
  • שורת הקלות נוספות מיטיבה עם ישראלים רבים כמו גם יהודים נוספים בעולם. מדובר בהכרה שהיא דומה מאוד לזו של ספרד בגירוש היהודים. ממשלת פורטוגל מאפשרת ליהודים המוכיחים שהם צאצאי המגורשים מהמדינה, לקבל אזרחות ואיתה דרכון פורטוגלי.

פורטוגל היא מדינה שיש בה יתרונות רבים להגירה. ראשית ניתן למצוא בה נכסי מגורים במחירים מאד נמוכים. ניתן לגור בערים השונות כגון ליסבון או פורטו, או באזורים יותר כפריים.

מבחינת שירותים כגון רפואה ותשתיות, פורטוגל צריכה עוד ליישר קו עם מדינות כמו גרמניה, אבל עדיין רמת השירותים היא טובה. יש לציין שהתאזרחות למדינה מאפשרים כמובן חיים בכל מדינות אירופה, לא רק בפורטוגל, כלומר מי שמחזיק באזרחות פורטוגלית יכול לעבוד בגרמניה (לדוגמא), לגור בספרד וללמוד בצרפת או באוסטריה.

ההזדמנות ליוצאי לוב

יהודים שהם יוצאי לוב, יוכלו לבדוק את זכאותם לאזרחות ודרכון פורטוגלי על ידי בדיקה של שמות משפחתם. אם הוא כלול בשמות המשפחה הזכאים לדרכון פורטוגלי, הם יוכלו להמשיך עם בקשת ההתאזרחות. למעשה, גם אם אינכם מוצאים את שם משפחתכם ברשימה, עדיין יש סיכוי לזכאות, ולו בשל העובדה ששמות משפחה רבים שונו במהלך השנים.

יהודי לוב הגיעו ברובם למדינה לאחר גירושי ספרד ופורטוגל. יהודים אלו גם חוו מאוחר יותר, במאה השש עשרה, כיבוש מחודש ספרדי של המדינה. אי לכך, יש לשער שחלקים ניכרים אם לא רוב יהודי לוב ימצאו את עצמם ברשימות של שמות משפחה זכאים לדרכון פורטוגלי.

המשך התהליך

לאחר בדיקת שם המשפחה ברשימות, צריך להעביר בקשה אל הקהילה היהודית בליסבון או בפורטו. ממשלת פורטוגל נעזרת בהחלטה של הקהילה לגבי אזרוח היהודים ולמעשה מסתכמת עליה. התהליך של הבקשה והאישור לוקחים כמה שבועות טובים. לאחר מכן, בתנאי שיש אישור מהקהילה, ניתן להמשיך. צריך יהיה להגיע עם מסמכים מתורגמים אצל נוטריון ולהמתין לעיבוד של החומר על ידי הרשויות. התהליך כולו, מבדיקת הזכאות לדרכון ועד קבלתו, יכול לקחת כשנתיים ואולי אפילו יותר מכך. פה נעצור לציין שאת התהליך רצוי לבצע בליווי עורך דין מיומן ובעל ניסיון, אשר גם עושה עבורכם את כל ההתרוצצויות והטירחה, וכך הסיכויים לקבל את הדרכון הנחשק יעלו באופן ניכר.

מהן האפשרויות העומדות בפני בעלי הדרכון הפורטוגלי?

לאחר שתקבלו את הדרכון הפורטוגלי, תוכלו להתחיל וליהנות מאפשרויות והטבות רבות. יכול להיות שעל חלק מהן אפילו לא ידעתם, הנה רשימה חלקית:

  • השכלה גבוהה – מדינות רבות באיחוד האירופי מחלקות מלגות ועזרה נדיבה לסטודנטים וסגל אקדמי ברמות השונות. דרכון פורטוגלי יעניק לכם יתרון ברור ושער כניסה לתוכניות שונות בשלל אוניברסיטאות ברחבי היבשת.
  • השקעות נדל"ן – נושא השקעות הנדל"ן במדינה מאוד אטרקטיבי ולכן מדובר בהזדמנות פז ליזמי נדל"ן ולמי שרוצה להיכנס לתחום. בתור אזרחים פורטוגלים יהיה לכם קל יותר להשיג אשראי בנקאי פורטוגלי והטבות שונות בנושא.
  • ביטוח רפואי – מדינות אירופאיות רבות הן בעלות ביטוח רפואי מקיף כמו גם שירותים סיעודיים נרחבים. מי שזקוק לשירותים אלו, ובוחר להתגורר בפורטוגל, ימצא הרבה אפשרויות באירופה כאשר כולן בהישג יד בזכות הדרכון הפורטוגלי.
  • כניסה לארצות הברית – רבים אינם מודעים לכך, אבל הכניסה לארצות הברית למי שמחזיק דרכון אירופאי יכולה להיעשות ללא הוצאה של ויזת תייר מראש. זו הקלה גדולה שיכולה לחסוך זמן ואולי אפילו לאפשר כניסה למי שצופה בעיה כלשהי בהוצאת ויזה כישראלי, מעבר לכך הדרכון הפורטוגלי הינו מהחזקים בעולם, ומאפשר כניסה כמעט לכל מדינה ללא צורך בויזה.

 

אם גם אתם יוצאי לוב, תוכלו לבדוק זכאות לדרכון פורטוגלי, שהרי מדובר בדרכון שיאפשר לכם ולילדיכם איכות חיים גבוהה יותר, באחת המדינות השלוות, הבטוחות והנעימות באירופה וכן בכל מדינה אחרת שתרצו. האזרחות הפורטוגלית משדרגת אתכם ופותחת בפניכם אין ספור הזדמנויות ואפשרויות, ובעולם שלנו תמיד טוב להחזיק בכמה אופציות.

את התהליך כולו יש לבצע בליווי עורך דין, כך תוכלו לצלוח את התהליך וליהנות מיתרונותיו של הדרכון האירופאי.

 

גילוי נאות – שימו לב!
בימים אלו חוק האזרחות הפורטוגלי עבר שינויים משמעותיים ובמקביל חדלו הקהילות היהודיות בפורטוגל להנפיק אישורי זכאות לצאצאי גירוש ספרד.
בתנאים אלו האפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי לבני 18+ המבוססת על שם המשפחה וארץ המוצא – הופכת לבלתי מעשית.
לאור זאת כל המידע באתרנו המתייחס לאפשרות הוצאת הדרכון הפורטוגלי על בסיס מוצא – אינו מעודכן, אינו רלוונטי ואין להסתמך עליו.
משרדנו חדל בשלב זה מקבלת תיקים חדשים של לקוחות בני 18+ המבקשים לקבל אזרחות על בסיס מוצא ספרדי ונשמח לחזור ולספק שירות זה במידה והחוק הפורטוגלי יאפשר זאת.
משרדנו כן מטפל בהוצאת אזרחות פורטוגלית לקטינים (עד 18) ולבני/בנות זוג של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית (אפשרויות אלו עדיין קיימות והשינויים בחוק לא רלוונטיים לגביהן).
בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח