ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

הטבות מס למהגרים לפורטוגל

בשנים האחרונות, פורטוגל הפכה לאחד היעדים המדוברים ביותר בכל הנוגע להגירה מישראל.

הדבר קרה בעקבות ההחלטה הדרמטית שלה להכיר בצאצאי היהודים שגורשו מהמדינה כזכאים לאזרחות (בעקבות הכרה דומה של ספרד). בעקבות זאת, ישראלים רבים (ואף יהודים רבים מארצות שונות בעולם) החלו תהליך לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגלי.

היתרונות של מהלך כזה הם מאד ברורים: פורטוגל הינה חלק מהאיחוד האירופאי ודרכון פורטוגלי מקנה מגוון רחב של יתרונות, ביניהם גם אישור שהיה, מגורים ועבודה בכל מדינות האיחוד, הקלות בפתיחת עסקים, ברכישת נדל"ן וכו'.

רבים מבין המבקשים דרכון פורטוגלי מתכוונים לעשות בו שימוש לא בהכרח בפורטוגל אלא גם ביעדי ההגירה השכיחים בקרב ישראלים כגון גרמניה, בריטניה, הולנד וכו' אך דווקא בפורטוגל ישנן אפשרויות והזדמנויות אטרקטיביות ביותר.

מה שהופך את הדרכון הפורטוגלי לעוד יותר אטרקטיבי הן תקנות המס שיצאו לאחרונה והופכות את ההגירה אליה למאוד משתלמת מבחינת מיסוי. במאמר הזה נבחן את אותן הקלות מס, מה המשמעות שלהן, מה הן מקנות, מהן חובות הישראלים בעלי האזרחות הפורטוגלית ועוד.

 

הטבות המס למהגרים – 10 שנים של הקלות משמעותיות

ממשלת פורטוגל מעוניינת למשוך אליה אנשים איכותיים, בעלי מקצוע או בעלי אמצעים שיעניקו דחיפה לכלכלה המקומית. כמו רבות ממדינות אירופה, גם פורטוגל עוברת משבר דמוגרפי מסוג שאיננו מוכר בישראל. החברה נהיית יותר ויותר מבוגרת בגלל שיעורי ילודה נמוכים והזדקנות של הדורות הקיימים.

אחת הדרכים להתמודד עם התופעה הזו היא בדמות הקלות מס למהגרים לפורטוגל. ההטבות ניתנות למי שעומד בדרישות הבאות:

  • מהגרים לפורטוגל שיש בידם אפשרות הגירה חוקית למדינה. בכלל זה כמובן נמצאים בעלי דרכונים פורטוגלים, אולם לא רק הם. גם בעלי דרכון ממדינות האיחוד האירופאי ומדינות הכלולות באמנת שנגן נכללים (למשל שוויץ).
  • על מי שמהגר לפורטוגל להיות תושב חדש במדינה. הסף לעניין זה הוא של חמש שנים אחורה ללא תושבות. מהבחינה הזו, זוהי למעשה גם תוכנית המקבילה למה שמוכר לנו מישראל כהטבות לתושבים חוזרים; כלומר, אם עברתם לפורטוגל ולא התגוררתם בה בחמש השנים האחרונות – תהיו זכאים להטבות אלו.
  • בשביל לקבל את הטבות המס, חייבים להעביר את התושבות לצורך חישוב מס בפורטוגל. זה אומר שיש להודיע לשלטונות המס בישראל על המעבר ועל ניתוק תושבות (אל דאגה – אתם לא מאבדים חלילה את האזרחות הישראלית שלכם אשר תישאר איתכם לתמיד!). חלק מהחובות של הישראלים בנושא הוא לשהות מחוץ לישראל במשך תקופה מסוימת (רוב השנה). כלומר, לא ניתן יהיה לקבל את ההטבות הללו ולהמשיך להתגורר בארץ.

הקלות המס וההטבות השונות

הקלות המס נחלקות לשני תחומים עיקריים, מס על עבודה (מס הכנסה), ומיסים שנגבים על רווחי הון שונים כמו השכרת דירות, מכירת נדל"ן או רווחים מניירות ערך ומהשקעות.

מס הכנסה

המס שיגבה מכם יהיה בשיעור קבוע של 20% ללא תלות בגובה ההכנסה. זהו כמובן יתרון למי שהכנסתו גבוהה ומהווה חיסכון גדול מאד של יותר מ50% בכמה מקרים (מס ההכנסה בישראל לבעלי הכנסות גבוהות מגיע גם לכ-48%!!!). רשימת המקצועות שזכאים להטבות הללו היא ארוכה מאד ושווה לברר באופן פרטני את זכאותכם. עם המקצועות נמנים: חוקרים, מהנדסים, אנשי הייטק, רופאים, מעצבי מוצר, משקיעים ועוד הרבה אחרים. לגבי הכנסות מעבודה שנעשית מחוץ לפורטוגל, יש לברר כל מקרה לגופו. בהחלט ניתן לקבל פטור ממס גורף על עבודה שכזו.

מס על רווחי הון

הכנסות אלו יזכו לפטור מלא ממס בפורטוגל אם הן הופקו מהון שמקורו מחוץ לפורטוגל. תנאי נוסף הוא שמקורן לא יהיה במקלט מס כלשהו. הכנסות על שכירות דירה; דיבידנדים מחברה ציבורית; חלוקת רווחים של חברה פרטית; רווחי הון בגין קניה ומכירה של ניירות ערך או נכסים אחרים – כל אלו יהיו פטורים ממס.

 

יש לזכור שהפטור ניתן למשך 10 שנים מיום קביעת התושבות בפורטוגל.

 

לאחרונה פורטוגל נמצאת בכותרות בכל מיני הקשרים של הגירה, הטבות מס ואפילו השקעות נדל"ן מעניינות. ניכר שמתרחשות בה תמורות שמייצרות הזדמנויות למי שישכיל לראות אותן בזמן. הטבות המס שפירטנו במאמר יכולות להוות קרש קפיצה כלכלי לרבים. חסכון כה ניכר בחבות המס יכול לייצר לנו לא מעט הכנסה פנויה על אותם כישורים או בשביל אותם נכסים שיש בידנו.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח