ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

ויזת זהב לפורטוגל

לא מעט אנשים בוחרים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, לרבות פורטוגל. מלבד הרווחים שעתידים להגיע, פורטוגל מעניקה ליזמים ויזת זהב, זאת על מנת לעודד את ההשקעות הכלכליות במדינה. מה צריך לדעת על ויזת הזהב? כל הפרטים במאמר.

עסקאות נדל"ן בפורטוגל

רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם בשוק הנדל"ן בפורטוגל, זאת על מנת לגרוף רווחים עתידיים בהשקעה שמסתמנת כנכונה בעבורם.

למעשה, אנשים שמחזיקים בדרכון אירופאי, זכאים לבצע עסקאות נדל"ן במדינות האיחוד האירופי (כשתשלומי המס לאזרחי האיחוד נמוכים באופן משמעותי). לכן, אם אתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן בפורטוגל, מוטב לברר אודות הוצאת דרכון פורטוגלי, ולהתחיל בתהליך בהקדם האפשרי. חשוב לציין שבעלי אזרחות פורטוגלית, זכאים לקבל משכנתה בפורטוגל, כך שהון עצמי גבוה אינו תנאי הכרחי להשקעה הראשונית.

 

מהי ויזת הזהב?

גם מי שאינו מחזיק בדרכון פורטוגלי, יכול להשקיע בנדל"ן בפורטוגל וליהנות מהטבות שונות. מאחר שפורטוגל מעוניינת לעודד השקעות של יזמי נדל"ן, היא יזמה את מסלול הזהב, לפיו משקיעי נדל"ן בסכומים ותנאים שהוגדרו מראש, ייהנו מוויזה ותעודת תושבות, ובהמשך גם אזרחות אירופאית.

לא כל מדינה באיחוד האירופי מציעה למשקיעי הנדל"ן את מסלול הזהב, כך שמדובר בהזדמנות פז בעבור לא מעט יזמים ומשקיעים. זאת בשל העובדה שזוהי דרך נהדרת לקבל אזרחות אירופאית ולהמשיך לבצע עסקאות נדל"ן ברחבי מדינות האיחוד האירופי באופן חוקי.

למעשה, מסלול הזהב של פורטוגל אינו נחלתו של עולם הנדל"ן (למרות שזו הדרך הפופולארית מבין האפשרויות), כך שישנן דרכים שונות לקבלת וויזת הזהב, כשכולן מתמקדות בהשקעה בפיתוח הכלכלה במדינה. למשל, מתן כספים לטובת מחקרים והשקעה במוסדות ייעודיים למחקר, מתן כספים לטובת רכישת מניות (מעל 500,000 אירו), ייצור מקומות עבודה חדשים במדינה ועוד.

ומה בנוגע לנדל"ן? ובכן, מי שישקיע כ 350,000 אירו לשיפוץ נכסים שקיימים לפחות 30 שנים (ניתן לרכוש נכסים זולים באזורים המיועדים להתחדשות עירונית, ולשפץ אותם) או מי שירכוש נכס בסכום העולה על 500,000 אירו, יהיה זכאי להגיש בקשה לקבלת ויזת הזהב של פורטוגל.

אגב, במהלך הגשת הבקשה לרשויות, תוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות אירופאית גם לבני משפחתכם.

 

מהם התנאים לקבלת וויזת הזהב?

על מנת לקבל את וויזת הזהב של פורטוגל יש להשקיע במדינה כמובן, בין אם מדובר בהעברת הון או ברכישת נכסים. יחד עם זה, חשוב לצרף לבקשה כמה מסמכים חיוניים, כמו: תעודת יושר והוכחה להיעדר רישום פלילי, הצהרת בריאות, מסמכים המהווים הוכחה לפתיחת חשבון בנק בפורטוגל, מסמך המעיד על רישום ברשויות המס של המדינה (כמו גם מסמך על היעדר חובות מס), הצהרה לפיה מגיש הבקשה מחזיק בנכס 5 שנים לפחות ועוד. יתר על כן, תנאי חשוב לא פחות הוא היעדר צו הגבלה, המגביל את כניסתו של מבקש הבקשה לפורטוגל.

לאחר שאספתם את כל המסמכים הרלוונטיים, כדאי להתייעץ עם עורך דין על מנת לבצע את תהליך הגשת הבקשה באופן מסודר. התהליך כולו עתיד להימשך 3-4 חודשים, כשבסופו תוכלו ליהנות מכל ההטבות הנלוות לוויזת הזהב: מעבר בין מדינות האיחוד האירופי, עבודה חוקית בפורטוגל ועוד.

שימו לב שיש להגיש בקשה מסודרת ולשהות במדינה בהתאם לתנאים שנקבעו מראש: לאחר הגשת הבקשה, יש לשהות 7 ימים בפורטוגל באותה השנה. בשנה שאחריה, על היזמים לשהות 14 ימים בפורטוגל ובשנתיים הבאות, 14 ימים נוספים. לאחר 6 שנים בהן הנכס בבעלותכם (ואתם בעלי אישור לתושבות קבע), ניתן להגיש בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי, כלומר אזרחות אירופאית.

 

לסיכום, מדובר בהזדמנות נהדרת להוצאת אזרחות אירופאית, גם מבלי להוכיח קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל. כמו כן, יזמים מכל העולם יכולים להגיש בקשה לרשויות, להשקיע בנכסים וליהנות מהטבות במסלול הזהב של המדינה.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח