ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

חובות ישראלים בעלי אזרחות פורטוגלית

בשנת 2015, פורסם תיקון לחוקה המעניק לצאצאי גירוש ספרד ופורטוגל זכאות לאזרחות פורטוגלית. הבקשה כרוכה בהגשת בקשה מסודרת, כמובן לצד מסמכים רלוונטיים, והוכחות להיותם צאצאי הקהילה היהודית של פורטוגל. מאז, לא מעט אנשים הגישו בקשות לקבלת אזרחות, וזאת הודות לכל ההטבות הנלוות לכך. מאחר ופורטוגל חברה באיחוד האירופאי, בעלי אזרחות פורטוגלית, יכולים לגור בכל אחת ממדינות האיחוד, לנוע ביניהן באופן חופשי, כמו גם ללמוד, לעבוד ולרכוש נכסי מקרקעין, שכן מדובר בלא מעט זכויות. אבל יחד עם זה – מהן החובות של בעלי האזרחות הפורטוגלית?

מיסים

האזרח הפורטוגלי חייב בתשלום מס באופן חודשי, בדיוק כפי שנהוג בארץ. היה והוצאתם דרכון פורטוגלי ואתם לא תושבי המדינה, סביר להניח שלא תצטרכו לשלם מס, כל עוד לא רכשתם נכס נדל"ן בפורטוגל. במידה ואתם מתגוררים בפורטוגל מעל ל- 180 יום בשנה, או שרכשתם נכס, תיאלצו לציית לחוקי המיסוי במדינה.

בין ישראל לפורטוגל קיימת אמנת מס, שלמעשה מונעת תשלום כפול על הכנסות, מה שאומר שאדם בעל שתי אזרחויות, בישראל ובפורטוגל, לא ייאלץ לשלם מס בשתי המדינות, אלא רק במדינה אחת. מאחר וגובה המס בפורטוגל נמוך יותר מאשר בארץ, ישנם בעלי אזרחות שבוחרים לנהל את נכסיהם כמו גם את עסקיהם בפורטוגל.

שירות צבאי

כמו לרוב המדינות בעולם, גם לפורטוגל יש צבא, אבל בשונה מישראל, השירות הצבאי בפורטוגל אינו בגדר חובה, כך שהחיילים וכוחות הביטחון במדינה, משרתים את פורטוגל מתוך בחירה בלבד.

ומה לגבי רישיון הנהיגה?

אם יש ברשותכם רישיון נהיגה ישראלי, תוכלו להשתמש בו במידה ותבחרו לשהות בפורטוגל, אולם היה ונשארתם בפורטוגל מעל לחצי שנה, תידרשו להסב את רישיון הנהיגה שלכם לרישיון נהיגה מקומי.

בחירות בפורטוגל

אחת החובות של האזרחים במדינות השונות, היא הבחירות לראשות המדינה. גם אם אינכם מתגוררים בפורטוגל, יש לכם זכות בחירה. אז נכון, אף אחד לא יקנוס או יעניש אתכם אם לא תממשו את חובתכם האזרחית, אבל כל עוד אתם מחזיקים באזרחות פורטוגלית, כדאי שתכירו את המתמודדים לראשות המדינה לעומק, ותממשו את הזכות לבחור ולהשפיע.

אזרחות פורטוגלית מאפשרת לבעליה להחזיק בשתי אזרחויות שונות, כך שמי שזכאי לקבל דרכון פורטוגלי, אינו מחויב לוותר על אזרחותו הישראלית. נוסף לכך, הזכאות לאזרחות פורטוגלית אמנם מביאה עמה לא מעט זכויות, אך לצדן יש כמה וכמה חובות שחשוב להכיר. אמנם לא קיימות חובות אזרחיות משמעותיות כמו גיוס לצבא או מיסוי אוטומטי, אך אם אתם מתכננים לרכוש נדל"ן בפורטוגל או לשהות במדינה מעל חצי שנה, הרי שתיאלצו להכיר את החוק ולפעול לפיו.

כך או כך, רצוי להתייעץ עם עורך דין בתחום בנוגע לכל החובות הנלוות להוצאת האזרחות הפורטוגלית, על מנת שתוכלו להתנהל באופן המיטבי.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח