ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

מגורים באירופה לבעלי אזרחות פורטוגלית

לא מעט ישראלים חולמים להעתיק את מגוריהם לאחת ממדינות אירופה, לרבות פורטוגל, ולו לטובת הקמת עסקים או שיפור איכות החיים. מעבר לאירופה אינו פשוט, משום שלא כל מי שרוכש כרטיס לכיוון אחד יוכל לחיות ולעבוד במדינות האיחוד האירופי, אלא שיש להסדיר זאת מול הרשויות. מה חשוב לדעת על מגורים באירופה לבעלי אזרחות פורטוגלית? ריכזנו בעבורכם את המידע.

רילוקיישן לאירופה

זה לא סוד שאירופה נחשבת ליעד אטרקטיבי לרילוקיישן, ובייחוד בקרב ישראלים. היא עשירה בהזדמנויות עסקיות וכלכליות, מעניקה שלווה מבחינת ביטחון, עלויות דמי המחייה נמוכים יחסית, היא מכילה שלל אוניברסיטאות ומוסדות חינוך ברמה גבוהה ומאפשרת שיפור באיכות החיים. נוסף לאלה, היא נמצאת במרחק של כמה שעות טיסה מישראל, ועל כן ההגעה לביקור מולדת אינה משימה מורכבת מידי.

אחת הדרכים האידיאליות ביותר לחיות ולגור באירופה, היא באמצעות אזרחות אירופאית, המעניקה מגוון רחב של יתרונות לבעליה. למעשה, ישראלים רבים זכאים להגיש בקשה לקבלת אזרחות אירופאית ולו באמצעות דרכון פורטוגלי, שהרי הוצאת הדרכון הפורטוגלי מקנה להם אזרחות אירופאית. 500 שנים עברו מאז שגורשה הקהילה היהודית מספרד ופורטוגל, אך רק בשנת 2015 חלה נקודת מפנה, והרשויות של המדינות הללו הביעו חרטה על הגירוש האכזרי. בצעד מבורך, הם החליטו לאפשר לכל צאצאי המגורשים להגיש בקשה לקבלת דרכון אירופי וליהנות מכל היתרונות הכרוכים בכך.

יתרונות לבעלי אזרחות אירופאית

למעשה, מחזיקי הדרכון האירופאי זכאים לנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד, כך שגם אם יש ברשותכם דרכון פורטוגלי, זה לא אומר שאתם רשאים לחיות רק בפורטוגל, אלא שתוכלו לבחור כל אחת ממדינות האיחוד האירופי. כמו כן, כדי לחיות באירופה, תצטרכו למצוא עבודה ולעבוד באופן חוקי, כשבאמצעות הדרכון האירופי תוכלו לעבוד מבלי להגיש בקשה להיתר עבודה. טוב לדעת שיש לא מעט הזדמנויות עסקיות באירופה כמו גם מגוון אפשרויות תעסוקה, כך שההיצע רחב ואף יאפשר לכם לצבור ניסיון תעסוקתי בתחום האידיאלי בעבורכם. יתרה מזאת, בעלי אזרחות אירופאית זכאים לרכוש השכלה במוסדות להשכלה גבוהה בכל אחת ממדינות האיחוד, מה שיאפשר לכם ללמוד תחומים ייחודיים, כמו אדריכלות, עיצוב אופנה או רפואה, באקדמיות המובילות ביותר בחו"ל. יחד עם זה, טוב לדעת שהמדינה מסבסדת את הלימודים לאזרחים אירופאיים, כך שלעתים שכר הלימוד מסובסד במלואו והסטודנטים לא נדרשים לשלם בעבורו.

לצד היתרונות, חשוב לתת דגש גם לחובותיהם של הישראלים המחזיקים באזרחות פורטוגלית. כמו בכל מדינה, גם באירופה קיים מיסוי, כך למשל אם אתם מתגוררים בפורטוגל מעל 180 יום בשנה, או לחלופין אם רכשתם נכס נדל"ן, הרי שתצטרכו להתנהל בהתאם לחוקי המיסוי במדינה. כמו כן, ניתן להשתמש ברישיון הנהיגה הישראלי באירופה, אך אם תבחרו לבצע רילוקיישן לפורטוגל למעל חצי שנה, הרי שתתבקשו להוציא רישיון נהיגה מקומי.

לסיכום,

אירופה מהווה יעד מבוקש לרילוקיישן, הן בשל ההזדמנויות העסקיות שהיא מציעה, והן לטובת השיפור באיכות החיים. ישראלים בעלי אזרחות אירופאית יוכלו להעתיק את מגוריהם לאירופה בתהליך קצר יחסית, ושאינו מצריך הוצאת אשרות עבודה או ביורוקרטיה מסובכת. אין ספק שהנוף האירופאי ומגוון ההזדמנויות הייחודיות קורצות לישראלים רבים, ועל כן טוב לדעת שמדובר בחלום שבהחלט ניתן להגשימו.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח