ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

דרכון פורטוגלי ללא עורך דין: האם זה כדאי?

שנת 2015 הביאה עמה בשורות טובות לצאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל, כשפורסם על זכאותם להגיש בקשה לקבלת דרכון אירופאי. הוצאת דרכון פורטוגלי היא תהליך שכרוך בלא מעט בירוקרטיה ועלויות, כשבסופו ניתן לקבל אזרחות אירופאית ולנצל מגוון רחב של זכויות במדינות האיחוד האירופי. בעוד שרבים בוחרים לעבור את התהליך בליווי של עורך דין, יש מי שמעדיפים לעשות זאת באופן עצמאי או ע"י חברה העוסקת בתחום.

האם זה כדאי? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

דרכון פורטוגלי – לבד או עם עו"ד?

בפתח הדברים כמובן שנדגיש למען הגילוי הנאות – מאמר זה נכתב ע"י עו"ד דרור חייק ומטבע הדברים יציג את היתרונות שבביצוע התהליך באמצעות עו"ד. כמשרד עורכי דין הקיים כבר כ-16 שנים אנו מכירים ממקור ראשון את היתרונות שבקבלת ייצוג וליווי משפטי מקצועי ואישי בכל תחומי המשפט וראינו לאורך השנים מקרים רבים של לקוחות אשר נפגעו בצורה משמעותית כתוצאה ממשימות משפטיות אשר ניסו לבצע בעצמם או באמצעות עורכי דין בלתי מנוסים בתחום.

הכלל המנחה הוא – בעניין המצריך מקצועיות, נסיון וידע – תן לבעל מקצוע לבצע זאת עבורך. לעוה"ד יש אחריות מקצועית, ביטוח, ניסיון ובעיקר מחויבות כלפיך כלקוח לתוצאה המיוחלת.

היתרון המרכזי וניתן אף לומר היחידי בביצוע תהליך האזרחות הפורטוגלית ללא עו"ד הוא המחיר. לא צריך לשלם לעוה"ד ואתם חוסכים עלות זו אשר נעה בדרך כלל בין 3,000 ל-6,000 ₪.

החברות הפרטיות העוסקות בתחום גובות שכ"ט ולכן אין שום יתרון בהעברת הטיפול אליהן שכן אם כבר משלמים לבעל מקצוע שייצג אתכם ישנו הבדל עצום בין עו"ד פרטי לבין חברה בע"מ.

עו"ד – כפוף ללשכת עורכי הדין ולכללי האתיקה של עורכי הדין

על כלל עורכי הדין בישראל ישנו גוף מפקח עליון – לשכת עורכי הדין.

כל עורך דין המבצע עבירה אתית או לא מטפל בלקוח שלו במסירות, בהגינות ובאופן ראוי – צפוי להליכים משעתיים בבית הדין של הלשכה ואף לשלילת רשיונו.

מצב בו עורך הדין המטפל לכם בתיק מפסיק לענות לטלפונים, נעלם, לא מעביר כספים לפורטוגל, זונח את התהליך – הינו מבחינתו פתח לאסון כי ביכולתכם להתלונן עליו ללשכת עורכי הדין ואז רשיונו בסכנה.

זהו מעין "שוט" שיש לכל לקוח על עורך דינו בניגוד למשל לחברה פרטית, שם אין יותר מדי מה לעשות אם נתקלתם בהזנחה או בהיעדר מענה, שכן פנייה לבית משפט תיקח שנים.

איננו מנסים חלילה להטיל דופי בחברות העוסקות בתחום אך כן מבקשים להדגיש יתרון חד משמעי שיש למשרד עו"ד פרטי עליהן.

שמירת תשלום לסוף הטיפול – הביטחון שלכם

משרדנו לא גובה את כל התשלום מראש או במהלך התהליך כפי שנוהגות רוב החברות. אנו משאירים שליש משכר הטרחה לסיומו הסופי והמוחלט של התהליך (כלומר כשכבר קיבלתם את האזרחות וזה סופי)

כך אתם יודעים בביטחון מלא שאנו מלווים אתכם עד לסיומו הסופי של התהליך ובכל מקרה של בעיה או קושי בדרך אנו נתערב מיד כדי להבטיח גם את סיומו המוצלח ואת קבלת האזרחות וגם את קבלת יתרת השכר עבור עבודתנו.

אז הבנתי שעדיף עו"ד על פני חברה בע"מ, אבל האם לא כדאי להוציא לבד?

בפירוש לא!

ראשית, ברור שהדבר אפשרי.

כמו בכל משימה משפטית לא חייבים עו"ד ואפשר לבצע את הדברים לבד. אפשר גם להגיש תביעה לבד לבית משפט, לערוך חוזה רכישת דירה ללא עו"ד ואפילו צוואה.

כאן נשאלת השאלה- האם לא נכון למסור משימה זו לעו"ד מקצועי שזו התמחותו? וזה מה שהוא עושה מדי יום ביומו עבור עשרות, מאות ואלפי לקוחות?

כאשר אדם מבצע את התהליך לבד, ומן הסתם עושה זאת פעם ראשונה ויחידה בחייו, כמעט בוודאות הוא יבצע טעויות בשלב זה או אחר. יכול להיות שמדובר בטעויות טכניות ויכול להיות בטעויות מהותיות, (לא יצרף מסמכים מסוימים, יטעה בהיגוי ובכתיבה, ישמיט פרטים חשובים וכו'.) התוצאה של טעויות אלו תהיה דחיית הבקשה שלכם, וזאת לאחר המתנה מאד ארוכה של למעלה מ-שנה ומספר חודשים בתור!

כלומר, הטעות תתגלה רק לאחר זמן רב, שכן הבקשה לאזרחות אינה נבדקת מיידית ע"י השלטונות בפורטוגל (נכון להיום לאחר יותר משנה!). תחשבו על מפח הנפש שמרגיש אדם אשר רק לאחר שנתיים מגלה כי חסר מסמך או שהוגש מסמך שגוי או עם טעויות. צריך להמתין, לתקן, להתעכב, וזה כרוך בהוצאות וטרדה. אנו לא נתקלים בכך כלל!

מה עושה עורך הדין במקומי?

  1. מגיש את כל המסמכים לקהילה היהודית- באופן אשר ממקסם את סיכויי ההצלחה, וזאת באמצעות חומר רב שיש לעורך הדין לגבי גירוש ספרד וניסיון מבקשות קודמות.
  2. משיג במקומכם את כל המסמכים הדרושים ממשרד הפנים.
  3. מעביר במקומכם את התשלומים לקהילה היהודית, לממשלת פורטוגל ולנותני השירותים שם.
  4. מתרגם עבורכם את המסמכים לפורטוגזית.
  5. מפיק עבורכם תעודת יושר ממשטרת ישראל ומקבל אותה בשגרירות.
  6. מאשר במשרד החוץ בירושלים את כל המסמכים הנשלחים לפורטוגל. כמו תעודת לידה, תעודת יושר וכו'.
  7. מפיק את הטפסים הדרושים וממלא אותם בפורטוגזית ללא טעויות ובדיוק הדרוש.
  8. מגיש את הבקשות פיזית – הן לקהילה היהודית והן לממשלת פורטוגל.
  9. מנהל מעקב שוטף ורצוף אחר התיק ומעביר עדכונים שוטפים.

ובקיצור – מוריד מכם את כל כאבי הראש, הטרטורים, הדאגות וההתרוצצויות.

אם תחליטו לצאת לדרך ללא ליווי של עורך דין, תצטרכו לבצע בעצמכם את כל התהליך שצוין מעלה, תוך הקדשת זמן יקר ומשאבים כלכליים. היה ותבחרו להגיש את הבקשה לדרכון פורטוגלי באמצעות עורך דין מומחה בתחום, הוא יטפל בכל מה שנחוץ.

שימו לב: לעיתים מאחורי פרסומים על "דרכון פורטוגלי ללא עורך דין" עומדים בעלי אינטרס, שיבקשו מכם "דמי טיפול" או "דמי סיוע", ואז אתם מוצאים את עצמכם בסופו של דבר כן משלמים אך לא לבעל מקצוע.

 

לסיכום, ניכר כי הוצאת דרכון פורטוגלי בליווי עורך דין עשויה להיות משתלמת יותר, מאחר והיא חוסכת זמן וטרטור בין הרשויות השונות. כמו כן, הפער הכלכלי הוא זניח ולכן הוצאת אזרחות פורטוגלית בליווי עורך דין היא ללא ספק עדיפה ומומלצת.

בכל רגע נתון יש לכם "אבא ואמא", גורם מקצועי שנותן לכם תשובות ומייצג אתכם מול הרשויות בישראל ובפורטוגל, ואתם רק יכולים להרוויח מהניסיון הרב שצבר ומהקשרים שיש לו – גם בישראל ובעיקר בפורטוגל.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח