ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

מאכלים לאומיים בפורטוגל

לכל מדינה יש את המטבח המקומי שלה שהתפתח לאורך ההיסטוריה, וכך גם במקרה של פורטוגל. המטבח המקומי הושפע מהתנאים הגיאוגרפיים במדינה והמשאבים הקיימים בה וגם מהאנשים והעמים שהגיעו אליה לאורך השנים. אנשים רבים הביאו איתם ניחוחות וטעמים ממקומות אחרים, והוסיפו את התוספת שלהם למטבח המקומי, שהפך למסורת. כשפורטוגל נכנסה לרשימת מדינות האיחוד האירופאי, היא פתחה פתח לאנשים נוספים להיכנס לתחומה ולהשפיע על המסורת הקולינרית שלה, ולטובה. במאמר הבא נדבר על האוכל הפורטוגלי, על מאכלים לאומיים בפורטוגל ועל הטעמים שאסור לפספס.

המאפיינים של המטבח הפורטוגלי

המטבח הפורטוגלי השתנה לאורך השנים בעקבות שינויים בהרכב האוכלוסייה, ויצר תמהיל של אוכל עשיר ומגוון שהפך לחלק בלתי נפרד מזהותו של כל מקומי יליד המקום. כל עם שהגיע אל האזור הביא איתו את המטבח שלו, את התרומה שלו לפיתוח המטבח המקומי ולגידול היבולים המקומיים.

המקומיים בפורטוגל ידועים כאנשים אנרגטיים ובעלי מזג נעים, וכך גם המטבח שלהם – מלא באנרגיות טובות ובמאכלים טעימים ומושקעים. בפורטוגל הדגים פופולריים מאוד, בעיקר בגלל הקרבה לים ופעילות הדיג הענפה באזור. רבים חובבי פירות ים, דגים משולבים במנות טלה ובקר, ומסעדות הדגים הן רבות וכל אחת מביאה טעמים ייחודיים שלא תמצאו בשום מקום אחר. גם הבשר פופולרי מאוד במדינה ולכן תראו מנות בשר עשירות, בשרים מעושנים או נקניקיות חריפות במיוחד.


מרבית המאכלים שתמצאו בפורטוגל יהיו מתובלים היטב, אך לא באופן אגרסיבי ומוגזם. הטבחים המקומיים אוהבים לשלב מגוון של תבלינים, והם ידועים כחובבי מליחות גבוהה בכל התבשילים שלהם.

מאכלים לאומיים בפורטוגל שחייבים לטעום!

אי אפשר לצאת לטיול בפורטוגל מבלי לטעום את כל מה שיש למטבח הפורטוגלי להציע. בעקבות הזכאות להוצאת דרכון פורטוגלי, אנשים רבים מעוניינים לבקר ולנפוש במדינה, ומגלים את הטעמים הפורטוגליים המיוחדים. כל מי שירצה לנסוע לפורטוגל יכול לבדוק את זכאותו להוצאת דרכון פורטוגלי, אך חשוב לדעת כי בקרוב צפוי מהלך שיביא להקשחת התנאים לקבלת הדרכון (למשל חובת מגורים לתקופה של שנתיים במדינה), ולכן מומלץ לזכאים להזדרז ולהגיש את הבקשה לקבלת הדרכון.

אספנו עבורכם את המאכלים הפורטוגלים שאסור לפספס בזמן ביקור או מגורים במדינה, ומהווים חלק בלתי נפרד מהמסורת והתרבות של המקום.

מרקים

אחד המאכלים הנפוצים ביותר בפורטוגל, וכמעט בכל תפריט תמצאו מגוון רחב של מרקים כדי להתחיל את הארוחה. המרקים עשירים מאוד בטעמים, מכילים מגוון רחב של ירקות וחלקם משלבים נתחי בשר או דגים. אחד המרקים המסורתיים בפורטוגל הוא מרק "Caldo Verde", מרק העשוי מתפוחי אדמה, בצל ושום מרוסקים. למרק מוסיפים תערובת קייל קצוץ ונקניקיות צ'וריסו חריפות עם לחם בצד.

דגים ופירות ים

בגלל קרבתה של פורטוגל אל הים, הדיג פופולרי באזור ולכן גם הסוגים הרבים של הדגים נכנסו אל המטבח המקומי ובו יש להם מקום של כבוד. הבקלה הוא אחד הדגים הפופולריים והאהובים ביותר, ממנו מכינים את מנת ה"בקליאו", בקלה מיובש במלח. תמצאו כמובן דגים אחרים ורבים, מדגי הים הגדולים והעסיסיים ביותר ועד לסרדינים.

בשר

המקומיים ידועים כחובבי בשר, ואוהבים במיוחד תבשילים עשירים בבשר לצד ירקות מבושלים או תוספות נוספות. לדוגמה, ה"קוזידו", תבשיל של תערובת בשרים עם ירקות, נחשב כמאכל מסורתי בפורטוגל וידוע כאחד המאכלים הפופולריים במדינה. חשוב לציין כי קיים ביקוש למזון כשר בגלל האוכלוסייה היהודית הגדולה במדינה, וככל הנראה לא תתקשו למצוא גרסה כשרה לתבשיל הזה או תבשילי בשר נוספים.

קינוחים

בתחום הקינוחים תמצאו הרבה עושר ויצירתיות בקרב הפורטוגליים, ואין ספק כי את הקינוחים אוהבים הפורטוגליים מתוקים במיוחד. אחד הקינוחים המסורתיים בפורטוגל הוא "פסטל דה נטה" (לעתים נקרא כ"פסטל דה בלם"), בצק עלים עם קרם פטיסייר עשיר בתוספת קינמון ואבקת סוכר. יהיה טעים ומפנק עם כוס קפה בצד.

הרוטב המפורסם

רוטב הפלפלים החריפים המיובאים היישר מאפריקה, הלוא הוא רוטב ה"פירי פירי". רוטב מאוד ידוע בפורטוגל, ויתאים מאוד לחובבי אוכל חריף אש, ונמצא בשימוש רב במטבח הפורטוגלי.

למטבח הפורטוגלי יש מה להציע, וכדאי לנסות אותו כשמבקרים בפורטוגל או אם מעוניינים לעבור לגור בה. אם אתם זכאים להוצאת דרכון פורטוגלי, כדאי לברר זאת ולהגיש בקשה בהקדם, לאור מהלך הקשחת התנאים הצפוי במדינה. זה הזמן לבצע בדיקת זכאות לדרכון וליהנות מכל היתרונות שיש לו להציע לכם. אל תוותרו על זכותכם או על טיול לפורטוגל היפהפייה והקסומה. בהצלחה, ובתיאבון!

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח