ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

עבודה באירופה עם דרכון אירופאי

אחת האפשרויות העומדות בפני מי שמחזיק בדרכון אירופאי היא להגר ולעבוד באירופה. מדובר בעצם בהחלטה מאד מורכבת מכיוון שמגוון האפשרויות הוא עצום. כאשר אומרים 'אירופה' למה בדיוק מתכוונים? איטליה? שבדיה? רומניה? ובכן, אירופה הוא אחד המקומות המגוונים בתבל. יש בו עשרות שפות שונות על פני שטח די מצומצם באופן יחסי כאשר לכל מדינה וכל שפה תתי אזורים, בהם מדברים בניבים ודיאלקטים שונים.

במאמר הבא נבחן כמה מהאפשרויות השונות העומדות בפנינו לעבודה באירופה.

 

עבודה באירופה, כיצד זה נעשה?

אירופה מהווה אזור בו קיימים הסכמים שונים בין המדינות. הארגון הגדול ביותר הוא כמובן האיחוד האירופאי אבל הוא איננו היחיד. כמו כן, ישנן אמנות שונות כגון אמנת שנגן וכו'.

למעשה, מי שמחזיק בדרכון אירופאי, רשאי לגור ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. המדינות הן: אוסטריה, איטליה, אירלנד, אסטוניה, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יוון, לוקסמבורג, לטביה, ליטא, מלטה, סלובניה, סלובקיה, ספרד, פולין, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קפריסין, קרואטיה, רומניה ושבדיה.

מכיוון שרבים מהישראלים הינם נצר לאזרחים של אחת מהמדינות הללו, ללא מעט ישראלים יש אפשרות להוציא דרכון אירופאי (ליתר דיוק – אזרחות אירופאית) ולעבוד בכל אירופה. דרכונים פופולאריים בקרב ישראלים הם: צרפתי, גרמני, רומני וכו', כשלאחרונה אנו רואים יותר ויותר ישראלים שמוציאים דרכון פורטוגלי, זאת בשל היותם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל. למעשה, כמעט מיליון ישראלים זכאים כיום לדרכון פורטוגלי, שעשוי להקנות להם מגוון רחב של יתרונות, לרבות עבודה באירופה. לכן, ההמלצה הרווחת היא לגשת לבדיקת זכאות ללא עלות, על מנת לברר את סיכויי ההצלחה בהנפקת הדרכון הפורטוגלי הנחשק.

 

חשוב לציין שבשביל לממש את הזכות לעבוד במדינה אירופאית, יש להעתיק את כתובת המגורים שלנו באופן רשמי למדינה, להירשם בה, בדרך כלל בעירייה, ולעיתים גם תצטרכו להסדיר את ביטוח הבריאות.

 

יתרונות נוספים של הדרכון האירופאי

נוסף לאפשרות לעבוד במדינות האיחוד, יש לא מעט יתרונות לדרכון האירופאי שתלויים הרבה גם במדינה הספציפית בה תבחרו לעבוד:

  • מדינות רבות כגון הולנד, שבדיה, אוסטריה ועוד רבות אחרות, מנהיגות מדיניות של דיור ציבורי מסובסד. אמנם ישנה רשימת המתנה ארוכה לאפשרות זו, אבל שווה בהחלט להתעניין ולהירשם. לעיתים ניתן לגור במקומות פחות מבוקשים שאליהם אין המתנה ארוכה. משם תמיד ניתן לשפר את המגורים.
  • מדינות אירופאיות רבות, בעיקר הסקנדינביות, דוברות הגרמנית ועוד כמה מדינות, מעניקות הכשרה מקצועית מקיפה גם למבוגרים. בהתאם למקצוע ולניסיון התעסוקתי, ניתן להשתלב בתכניות לימודים מקצועיות ומסובסדות. חלק מהתכניות משולב בעבודה כאשר למעשה מרוויחים משכורת כבר מהיום הראשון. חשוב להגיע עם תיעוד של כל עברינו המקצועי וההשכלתי כאשר כל המסמכים מתורגמים לשפת המקום. כמו כן, במדינות אחדות ניתן להגיש מסמכים גם באנגלית למוסדות מסוימים. ההכשרות המקצועיות הללו מיועדות לא רק למקצועות אקדמאים אלא אפילו למקצועות של עבודת כפיים כגון ריתוך, בניה, מלונאות ועוד. שימו לב שברבים מהמקצועות הללו השכר נאה והוא נתמך בהסכמים קיבוציים מקצועיים.
  • שירותי בריאות – במדינות עשירות יותר ומפותחות, בעיקר במרכז וצפון אירופה, תוכלו ליהנות משירותי בריאות מתקדמים בעלות מסובסדת. העלות הינה, כמו בארץ, משולמת ממס בריאות היורד מתלוש המשכורת. זה מבטיח כיסוי ביטוחי של כל אדם העובד במדינה.
  • פנסיה ותנאים נוספים- חלק מהתנאים הסוציאליים הם תנאי הפנסיה. ניתן לומר באופן כללי שבמדינות הצפוניות וגם בגרמניה, הולנד או אוסטריה, קיימים תנאי פנסיה טובים למדי. חופשת לידה נעה בין חצי שנה לשנתיים, תלוי במדינה, כאשר מקום העבודה נשמר לעוד תקופת מה לאחר מכן. יתרה מזאת, חופשת לידה לגברים גם היא מאד מקובלת.

 

אפשרויות עבודה באירופה

למעשה, אפשרויות העבודה ביבשת המונה כמה מאות מיליוני בני אדם הן גדולות מאד. להלן כמה כיוונים אופציונליים בעבורכם:

היי טק

הרשויות באירופה עושות לא מעט מאמץ כדי למשוך אליה השקעות היי טק (נקרא לעיתים באופן כללי IT) ועובדים מיומנים. כל מי שיש לו הכשרה או ניסיון בתחום, יוכל לחפש עבודה באחד מהמרכזים הרבים ביבשת. ישנם מרכזי היי טק בברלין, פינלנד, הולנד, שבדיה, אוסטריה ועוד. כמו כן, תכניות רבות מקנות מענקים ליזמים מתחומי ההיי טק והפארמה.

חקלאות

אירופה מתגאה במורשת החקלאית שלה אבל לא רק בה. באירופה יש אפשרויות רבות למי שמעוניין לעבוד בתחומי החקלאות המודרנית. אלו תחומים שכמעט ולא קיימים בארץ או שקיימים בסדר גודל קטן יותר. כמה מהם לדוגמה:

  • ייננות ומבשלות בירה – באירופה יש מסורת רבת שנים של יצור אלכוהול וזהו אחד המקומות הטובים בעולם כדי להתחיל קריירה בתחום. יקבים, כמו גם ייצור יין, קיימים בכל מדינות הדרום וקצת מעבר לכך: איטליה, צרפת, ספרד, פורטוגל, אוסטריה וכו'. יתר על כן, בירה מיוצרת באופן נרחב במדינות כמו גרמניה, הולנד והמדינות הסקנדינביות. נוסף לכך, ישנן מבשלות מסורתיות כמו גם מתקדמות וכולן מחפשות עובדים מקצועיים יותר ויותר.
  • יערנות – במרכז אירופה קיימים יערות בסדר גודל שאיננו מוכר בארץ. יערנות היא מקצוע מרתק שמשלב בתוכו הרבה ידע וניסיון בטיפול בעצים ובצמחיה מסוגים שונים כמו גם בחיות. זוהי עבודה פיזית באוויר הפתוח שיכולה להיות מאד מאתגרת וגם משתלמת.
  • גבנות – קיימת באירופה תעשיית גבינות מאד מפותחת (האמת היא שגם בישראל!) בה ניתן להשתלב. התעשייה קיימת כמובן באיטליה או צרפת אבל גם במקומות אחרים כגון שווייץ או הולנד.

 

מחקר אקדמאי

מכיוון שיש כמה וכמה אוניברסיטאות, ומכיוון שיש לא מעט קרנות, קיימות כמעט אין ספור אפשרויות למצוא מימון לכל מיני מחקרים או דוקטורטים, כשכמובן זהו אפיק שדורש מסלול אקדמי מקדים.

הדרך למצוא את אותן מלגות היא בחיפוש מתמיד וגם בהתערות עם דוקטורנטים או חוקרים באוניברסיטאות אירופאיות. את כל זה ניתן לעשות בקלות כבר מהארץ, וזאת באמצעות הרשתות החברתיות.

 

עבודות מקצועיות שונות

אחד האפיקים שצוינו מעלה הם העיסוקים המקצועיים השונים. ישנם מקצועות שבהם ניתן להרוויח יפה מאד. שימו לב שהם מצריכים הכשרה ארוכה, שלעיתים כוללת גם סטאז' בתשלום. מקצועות כגון רצף או זגג יכולים להיות כרטיס כניסה לעבודה במקום עבודה מסודר כאשר לאחר כמה שנים ניתן להתחיל לעסוק בתחום באופן עצמאי.

 

 

לסיכום, המעבר לארץ זרה טומן בחובו קשיים רבים ביניהם הבדלי שפה ומנטליות, וריחוק מהמשפחה המורחבת והחברים. יחד עם זאת, רבים הם הישראלים שעושים את הצעד, עוברים לאירופה ועובדים בה. מי שיש לו את האפשרות לנצל את יתרונות דרכון אירופאי, בהחלט יכול לשקול את האפשרות של מעבר לאירופה, כמו גם צבירת ניסיון תעסוקתי בתחום הרלוונטי.

הדרך האידיאלית ביותר לקבלת אזרחות אירופאית כיום, היא באמצעות הוצאת דרכון פורטוגלי. תוכלו לבדוק את זכאותכם בבדיקה פשוטה ללא עלות, ואם תימצאו מתאימים – תיהנו משלל יתרונות וזכויות במדינות האיחוד האירופי.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח