ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

אזרחות פורטוגלית לבן / בת זוג

ישראלים רבים קיבלו בשנים האחרונות אזרחות פורטוגלית ועוד רבים נוספים נמצאים בעיצומו של התהליך וממתינים לקבלת ההודעה המרגשת על אישור בקשתם לאזרחות.

מייד לאחר קבלת האזרחות ניתן להתחיל בהליך בקשת אזרחות פורטוגלית לבן הזוג, וזאת בהתאם לזכות העומדת לבן הזוג בהתאם לחוק הפורטוגלי (גם אם בן הזוג אינו ממוצא ספרדי)

מדריך זה יסקור בצורה מקיפה את התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית גם לבן או לבת הזוג, הסיכויים, העלויות וכמובן ההמלצות המקצועיות.

אז כיצד גם בן או בת הזוג יוכלים לקבל דרכון פורטוגלי? מתחילים.

 

למה כדאי להוציא אזרחות פורטוגלית לבן הזוג?

 

ראשית, כל הסיבות שבגללן 130,000 ישראלים הסתערו על הדרכון הפורטוגלי והגישו בקשות אזרחות – תקפות גם להוצאת אזרחות לבן או לבת הזוג.

פורטוגל חברה באיחוד האירופי והדרכון הפורטוגלי מאפשר לבעליו לעבוד, לגור, לעשות עסקים, ללמוד וכו' בכל ארצות האיחוד האירופי (למשל לגור בגרמניה, לעבוד בצרפת, ללמוד באיטליה).

הדרכון הפורטוגלי נחשב לאחד מהחזקים בעולם, ומאפשר כניסה כמעט לכל מדינה ללא צורך בויזה כמו למשל ארצות הברית או אוסטרליה, וכן למדינות הסגורות בפני ישראלים; בימי הקורונה למדנו כמה חשובה הניידות בעולם וכמה נחוץ להחזיק בעוד דרכון.

ולא פחות חשוב מכך – אם גם ההורה השני יקבל אזרחות, אז ברמת סבירות גבוהה זה ישפר מאד את הסיכוי של הילדים המשותפים לקבל אזרחות בהמשך, ובמידה וזה יקרה – האזרחות הפורטוגלית תעבור במשפחתם מדור לדור, כי לאחר שילדיכם יקבלו אז כל ילד שיוולד להם – כבר יקבל אותה אוטומטית!

אזרחות פורטוגלית לילדים תפתח בפניהם אין ספור אפשרויות בעולם הגלובלי שלנו, מבחינת עבודה, לימודים, מגורים, טיולים וכו' ובגלל שאי אפשר לדעת מה צופן העתיד, תמיד נכון שכל האופציות יהיו פתוחות בפניהם, כל עוד קיימת האפשרות לקבלת אזרחות פורטוגלית.

וחוץ מזה – אם לבעל או לאשה יש אזרחות פורטוגלית, למה שלא תהיה כזו גם לבן הזוג השני? זו למעשה הדרך היחידה שלו גם לאחוז באזרחות אירופית, דבר שיש לו אך ורק יתרונות, וכדאי מאד לנצל הזדמנות זו כל עוד היא קיימת.

 

מה הם התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי לבן הזוג?

 

ראשית, אחד מבני הזוג חייב להחזיק באזרחות פורטוגלית – זהו התנאי הבסיסי.

גם אם בן הזוג הפורטוגלי טרם הוציא את הדרכון עצמו אך כבר קיבל את אישור האזרחות (תעודת הלידה הפורטוגלית) – אפשר להתקדם בבקשה של בן הזוג.

התנאי השני הוא אחת משתי האפשרויות הבאות:

א.         בני הזוג נשואים לפחות 6 שנים.

ב.         בני הזוג נשואים פחות מ-6 שנים, אך יש להם ילד משותף בעל אזרחות פורטוגלית.

אם אחד מהתנאים הנ"ל מתקיים, ולבן הזוג אין עבר פלילי – סיכויי ההצלחה של הבקשה מצויינים.

חשוב להדגיש – לצורך הענקת אזרחות פורטוגלית לבן זוג של אזרח, נדרש בן הזוג להוכיח קשר לפורטוגל (כמו למשל – מגורים, ידיעת שפה, בעלות על נכס). אבל, וזו ההקלה המשמעותית – אם אחד משני התנאים שציינו מתקיים (נישואין 6 שנים או ילד משותף פורטוגלי) – אז לא צריך להוכיח כל קשר נוסף לפורטוגל ודי בהתקיימות אחד משני התנאים הנ"ל.

 

מדוע קבלת אזרחות פורטוגלית ניתנת היום רק לבני זוג?

 

החוק הפורטוגלי השתנה ב-1.9.22.

אין יותר אפשרות מעשית להוצאת אזרחות פורטוגלית על בסיס המוצא והקשר למגורשי ספרד.

כלומר, מי שהמוצא שלו ממרוקו, מבולגריה, מטורקיה או מלוב (לשם הדוגמא) ואשר יכול היה בקלות יחסית ובפשטות לקבל אזרחות פורטוגלית – אינו יכול לעשות זאת יותר עקב הקשחה משמעותית וחמורה של התנאים בחוק הפורטוגלי.

מסלול זה בפועל נחסם וקיים רק תיאורטית עם תנאים בלתי אפשריים (למשל – להוכיח שקיבלת נכס בפורטוגל בירושה).

האופציות היחידות אשר נותרו פתוחות:

 

א.         אזרחות לבן או בת זוג של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית.

ב.         אזרחות לילדים קטינים של מי שכבר קיבל אזרחות פורטוגלית.

אזרחות פורטוגלית לבן זוג

מהם סיכויי ההצלחה לקבלת הדרכון?

 

החוק הפורטוגלי ברור מאד – במידה ובני הזוג נשואים לפחות 6 שנים – זכאי גם בן הזוג שאינו פורטוגלי לקבל את האזרחות, בלי שהוא נדרש לעמוד בתנאים נוספים.

כלומר אם תנאי זה מתקיים – סיכויי ההצלחה גבוהים ביותר, ואף וודאיים.

גם אם הפורטוגלים ישנו את החוק או את התנאים – עדיין הדבר לא יבוצע רטרואקטיבית (כמקובל במדינה מערבית מסודרת כמו פורטוגל) ולכן מי שיתחיל תהליך – בקשתו תיבחן לפי התנאים הנוכחיים וסיכויי ההצלחה שלו מצויינים.

אם בני הזוג אינם נשואים 6 שנים, אך יש להם ילד משותף בעל אזרחות פורטוגלית – גם במקרה זה יוכל בן הזוג לבקש ולקבל אזרחות פורטוגלית וסיכויי ההצלחה של התהליך גבוהים מאד.

 

כמה זמן לוקח עד שמקבלים את הדרכון?

 

נכון להיום התהליך אורך כשלוש שנים בסך הכל.

חצי שנה לוקח לרשום את הנישואין בפורטוגל, ואז, כאשר בן הזוג הפורטוגלי כבר רשום כ"נשוי", ניתן להגיש את בקשת האזרחות לבן הזוג שאינו פורטוגלי, והליך זה אורך כשנתיים וחצי.

בסך הכל כאמור – שלוש שנים.

 

כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית לבן זוג?

 

העלות משתנה בהתאם למחיר של נותני השירות השונים ונכון להיום נעה בין 5,000 ₪ ל-10,000 ₪.

ניתן לומר כי בכל הנוגע לאזרחות לבן זוג ישנם 3 סוגים של נותני שירות:

 

א.         מאעכרים ועצמאיים בישראל או בפורטוגל – אלו הכי זולים, בדרך כלל עובדים ללא משרד מסודר וללא כתובת במקרה של תקלה או בעיות. לרוב מדובר בכאלו אשר עשו את התהליך עבור עצמם, וכעת מציעים את אותו שירות לאחרים. ההתנהלות מולם הינה בדרך כלל בוואטסאפ או בטלגרם ואמנם המחיר שלהם נמוך יותר, אך הלקוח נדרש לעשות כמעט הכל לבדו – התנהלות מול הרבנות, המשטרה, משרד החוץ, תרגומים וכו'. המחירים של נותן שירות עצמאי שכזה נעים בין 4,000 ל-6,000 ₪. המחיר זול יותר אבל לא בטוח שיהיה לכם עם מי לדבר בהמשך…

 

ב.         חברות בישראל – אלו בדרך כלל ברמת המחירים הבינונית, בין 6,500 ל-9,000 ₪; חברות רבות אשר טיפלו באזרחות פורטוגלית סגרו את שעריהן ואינן פעילות עוד,  והלקוחות הרבים אשר התחילו דרכן את התהליך אינם זוכים למענה או ליחס. כעת משהחוק השתנה ולא ניתן לקבל לקוחות חדשים – חברות רבות פשוט סגרו את משרדיהן וללקוחות אין מענה. חברות אלו גם אחראיות במידה רבה לשינוי החוק ע"י הפורטוגלים לאחר שביצעו פרסומים אגרסיביים מאד ובכך גרמו לכעס רב בפורטוגל, בטענה ששיווקו את האזרחות שלהם כמוצר צריכה. ישנן חברות רציניות ומקצועיות וישנן כאלו מפוקפקות שצריך להתרחק מהן; בשורה התחתונה כאשר מדובר בחברה בע"מ צריך לזכור שאין ערבות אישית של הבעלים, וכמו כל חברה היא יכולה להיסגר בן לילה ולא לתת שירות או מענה ללקוחות; לאור נסיון העבר תמיד חשוב לקחת זאת בחשבון.

 

ג.          משרדי עורכי דין – עלותם להליך אזרחות לבן זוג נעה בין 7,000 ₪ ל-10,000 ₪.

היתרון של עו"ד הוא שבאמצעות יפוי כוח מהלקוח הוא מבצע את כל ההתרוצצויות ומהלקוח נחסכת טירדה וטירחה רבה; עורכי דין אינם על תקן של חברה אשר יכולה להיעלם ולהיסגר, שכן בכך הם מסכנים את רשיון עריכת הדין שלהם ופועלים תחת פיקוח של לשכת עורכי הדין, כך שללקוח תמיד יש כתובת ומענה. ישנה קבוצה מצומצמת של עורכי דין בישראל אשר עוסקים בתחום, וצברו ניסיון רב לאחר שהגישו בקשות רבות לאזרחות פורטוגלית והם מיומנים בהליך זה

עורכי הדין, בגלל שזה מקצועם, מתעדכנים כל הזמן בחוק הפורטוגלי ויודעים בדיוק כיצד להגיש את הבקשה בצורה הנכונה והעדכנית, כדי למנוע תקלות ובעיות בהמשך.

 

הוצאת דרכון פורטוגלי לבן זוג – סיכום

בני זוג של בעלי אזרחות פורטוגלית, בהחלט יכולים לקבל דרכון פורטוגלי בעצמם, כל עוד יעמדו בתנאים הדרושים. את התהליך יש ליישם לצד עורך דין מיומן, בעל ניסיון, המכיר את הנפשות הפועלות, את השפה ואפילו את המנהגים והדרכים להציג את הדברים באור משכנע. שיהיה בהצלחה!

 

 

 

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח