ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

חגים ומנהגים בפורטוגל

לכל מדינה המנהגים, החגים והמסורות שלה, שהופכים לחלק מהתרבות המקומית ומהזהות של המקומיים. כך גם במקרה של פורטוגל, שלה חגים וימים מיוחדים בהם חוגגים לפי מיטב המסורת המקומית, עם אירועים וחגיגות שאסור לפספס. אם אתם מתכננים טיול לפורטוגל, כדאי להכיר את כל החגים ומנהגים בפורטוגל, ואת כל הימים המיוחדים שחלים פעם בשנה לתכנון טיול מושלם.

מה המצב היום בפורטוגל?

בפורטוגל אין דת רשמית המעוגנת על פי החוק, אבל כ-80% מהאוכלוסייה משייכים עצמם לנצרות הקתולית. השאר מתחלקים בין זרמים נוספים בנצרות, חסרי דת, קהילה מוסלמית קטנה ואף קהילה יהודית עתיקה ומצומצמת אשר משנה לשנה הולכת וגדלה אחרי שהישראלים "גילו" את פורטוגל בעקבות האפשרות לקבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים צאצאי גירוש ספרד, והעתיקו אליה את מקום מגוריהם.

במדינה נחגגים חגים נוצריים כמו חג המולד, כך שמי שרוצה לטייל ולהשתתף בחגיגות החג, בהחלט יוכל לעשות זאת.

חגים ומנהגים בפורטוגל על פני חודשי השנה:

ינואר

תחילת השנה החדשה – כמו ברוב מדינות אירופה, חוגגים את השנה החדשה ב-1 לינואר עם שלל מסיבות, אירועים, טקסים וביקורים של ילדים בבתים כאשר הם שרים, ובתמורה הם מקבלים כסף או ממתקים (או גם וגם).

Festa das Fogaceiras – אם תרצו להשתתף בפסטיבל צבעוני עם בגדים מסורתיים ומנהגים מיוחדים, כדאי שתגיעו לעיירה סנטה מריה דה פיירה בתאריך 20 בינואר. הפסטיבל, שמתקיים כבר מאות שנים, יהיה חוויה ייחודית ובו תראו את המקומיים, יחד עם הילדים, הולכים עם תלבושות מסורתיות כשלחם אפוי עם עיטורים או תוספת של עוגות על הראש שלהם.

פברואר

הקרנבל של פורטוגל (Carnival) – אם אתם מכירים את הקרנבל הברזילאי המפורסם, זה המקביל הפורטוגלי שלו. תהלוכות, ירידים, אירועים בכל רחבי המדינה (בעיקר באזור ליסבון ואובר), מופעים תיאטרליים, ריקודים, מוזיקה מקומית, עיצובים ייחודיים, סלבס המצטרפים לחגיגות, אוכל בלי סוף וכיף שלא כדאי לפספס.

מרץ

מרוץ הכדורים הפורחים (Hot Air Balloon Race) – מרוץ הכדורים הפורחים נמשך לכל חודש מרץ, כך שההשתתפות באירועים גמישה. הכדורים הפורחים עוצרים בעיר אחת בכל סוף יום, וממשיכים ממנה אל העיר הבאה בבוקר שלמחרת כך שתוכלו לתפוס את המרוץ גם באמצע ובסוף שלו, ובאזורים שונים במדינה. בסוף המרוץ מתקיים אירוע סיום בחגיגה מפוארת.
חצי מרתון – חצי המרתון של ליסבון מתקיים בחודש זה, ויתאים בעיקר לחובבי הספורט. חצי המרתון מתקיים פעמיים בשנה, במרץ ובספטמבר.

אפריל

אירועי חג הפסחא ויום החופש – בשבוע הראשון של חודש אפריל חל חג הפסחא, ובמהלכו אפשר להשתתף במגוון פסטיבלים ברחבי המדינה ותהלוכות צבעוניות. במהלך השבוע חל יום שישי הטוב, אחרי יום חמישי הקדוש ולפני שבת האור. במהלך הימים האלו, מציינים את אירועי צליבת ישו ונהוג לצום או לאכול לחם ומים בלבד, לצד תפילות ומנהגים נוספים על טהרת הדת הנוצרית.
יום החופש – ב-25 לחודש נחגג יום החופש, לזכר המהפכה שהביאה לחקיקת זכויות האזרח.

מאי

יום הפועלים הבינלאומי – יום זה נחשב כיום חג לכל דבר בפורטוגל, ומצוין לצורך הזדהות עם ארגוני הפועלים ולמען זכויות ותנאי עבודה טובים יותר לכל עובד ופועל.
פסטיבלים – במדינה נחגגים מספר פסטיבלים שמושכים אליהם תיירים מכל העולם:

  • "סופר בוק סופר רוק" לחובבי מוזיקת מטאל ורוק ובו מתקיימות הופעות של להקות רבות.
  • פסטיבל סנטה קרוז בחג העלייה הנוצרי, המציין את יום תחייתו ועלייתו השמיימה של ישו.
  • פסטיבל הצלבים שבארסלוס (צפון פורטוגל) הוא פסטיבל צבעוני שבו תוכלו ליהנות מהופעות חיות, מצעדים וריקודים.

יוני

יום פורטוגל – ב-10 ביוני חל יום פורטוגל, יום חג רשמי במדינה המקביל ליום העצמאות. מי שיטוס למדינה בתאריך הזה יוכל לראות מצעדים צבאיים, טקסים רשמיים, אירוח אנשי רוח וממשלה חשובים במדינה ואינסוף חגיגות.

יולי

מצעד הגאווה – גם בפורטוגל מתקיים מדי שנה מצעד גאווה בהשתתפות הקהילה הלהט"בית המקומית וגם תיירים שמגיעים כדי להשתתף בחגיגות. בכל שנה נבחרת עיר אחרת לאירוח המצעד. פורטוגל היא אחד היעדים הטובים ביותר לחגיגות כאלה, בגלל התמיכה האדירה שמעניקה ממשלת פורטוגל לקהילה הלהט"בית וטרנסג'נדרים.

פסטיבלים – נוסף על המצעד, מתקיימים במדינה מספר פסטיבלים:

  • פסטיבל המוזיקה "אסטוריל" (Estoril Music Festival)
  • פסטיבל הרוק "ויאלר דה מורוס" (Vilar de Mouros Festival).
  • פסטיבל Festa do Colete Encarnado שמארח בעיקר ריצות שוורים המוניות ברחובות.

אוגוסט

Noites Ritual Rock – פסטיבל רוק שמתקיים בכל שנה בגני ארמון הקריסטל שבפורטו, מקום פסטורלי ומיוחד בפני עצמו המורכב מגנים רחבי ידיים, צמחייה, אזורי ישיבה, תצפית אל הנהר וגן שעשועים לילדים. במהלך הפסטיבל מתקיימות בו הופעות מוזיקה של להקות מקומיות ויתאים לחובבי המוזיקה.

חג עליית מרים – חג נוצרי, המציין את יום עלייתה של מרים השמיימה (אימו של ישו). ברחבי המדינה ניתן לראות טקסים רשמיים ותהלוכות המדמות את "טקס הקבורה" של מרים, בליווי פרחים, שירים ומזמורים.

ספטמבר

חצי המרתון של ליסבון – כמו בחודש מרץ, מתקיים חצי המרתון הדו שנתי במדינה.

פסטיבל אוונטה – 3 ימים של פסטיבל תוסס בו תוכלו ליהנות ממופעי מוזיקה, ספורט, תיאטרון, ירידים שונים ועוד שלל אירועי תרבות שלא כדאי לפספס.

אוקטובר

ליל כל הקדושים – ב-31 חוגגים את ליל כל הקדושים, שאחריו יבוא יום כל הקדושים. את החג הצבעוני חוגגים בתהלוכות, ירידים, תחפושות, איסוף ממתקים, ומסיבות צבעוניות שתמצאו רק בהאלווין.

נובמבר

יום כל הקדושים – אל תתבלבלו עם ליל כל הקדושים, מאחר שמדובר ביום לאחר מכן. ביום זה מציינים את כל הקדושים והמעונים בנצרות, ומספרים את סיפורם.

דצמבר

חג המולד – על החג המסורתי והמוכר המציין את לידתו של ישו לא פוסחים גם בפורטוגל, ותוכלו למצוא בו אירועים שונים ושלל מסיבות ואטרקציות בילוי.

השנה החדשה – ביום האחרון של דצמבר, חוגגים את סוף השנה ותחילת השנה החדשה.

 

לסיכום

פורטוגל היא מדינה ססגונית, עשירה מבחינה תרבותית ורבת גוונים, ולכן אם אתם מתכננים טיול, קחו בחשבון את האירועים הצפויים במהלך חודשי השנה ושלבו אותם בטיול שלכם. אין ספק שתהנו מחוויה חד פעמית שלא תחוו בשום מקום אחר. אל תשכחו שישראלים רבים זכאים לדרכון פורטוגלי, ולכן כדאי לבדוק בהקדם את הזכאות להוצאת דרכון פורטוגלי כחלק מההתארגנות לקראת הטיול. אל תשכחו לצלם, לתעד וליהנות מכל רגע.

 

 

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח