ליצירת קשר סניפים במרכז ובצפון - 077-5135141

מזג האוויר בפורטוגל

לאחרונה פורטוגל הפכה ליעד תיירותי מועדף, בגלל התרבות המרתקת, הנופים המרהיבים ושלל האטרקציות שמציעה המדינה. אחד החלקים הכי חשובים בתכנון טיול הוא בדיקה מוקדמת של מזג האוויר הצפוי בתקופת הזמן שבה מתכננים לטייל, כדי לדעת איך להתאים את הטיול אליו. במאמר הבא נפרט על מזג האוויר בפורטוגל ואיך כדאי להתאים אותו לטיול בלתי נשכח.

מזג האוויר הממוצע בפורטוגל על פי חודשי השנה

בפורטוגל ניתן לטייל כמעט לאורך כל השנה, כל עוד מצטיידים בציוד המתאים.

  • בחורף, שמתחיל בדצמבר ונגמר בפברואר, ככל הנראה תחוו ימים קרים בליווי גשמים, ואם תטיילו באזורים הרריים ובעיקר באזור הרי הצפון במדינה, תחוו שלג, גשם וקור עזים במיוחד. עם זאת, חלקים רבים במדינה יתגלו כאטרקציה דווקא בעונת החורף בגלל נופים מושלגים וקפואים מרהיבים במיוחד.
  • האביב מתחיל במרץ ונגמר במאי, ומאופיין בטמפרטורות נוחות שנעות בין 17 ל-21 מעלות. בעונה זו תוכלו ליהנות גם מהשאריות הקרירות שהשאיר איתו החורף, וגם ממזג האוויר הנעים שמגיע עם הקיץ, כך שתוכלו ליהנות ממזג אוויר נעים ונוח שיאפשר לכם לעשות כמעט כל דבר.
  • בקיץ, שמתחיל ביוני ונגמר באוגוסט, ייתכנו ימים עם טמפרטורות גבוהות באופן יחסי, אבל אלו לא יפריעו במיוחד לחופשות וטיולים. טיולים רגליים יתאימו כמעט בכל יום שבו אין חום קיצוני, חוף הים יהיה נעים במיוחד ותוכלו להסתובב בבגדים קצרים, כמו בארץ. באזור ההרים תרגישו טמפרטורות מעט נמוכות יותר במהלך הקיץ, מה שהופך את התקופה הזו למצוינת לטיולים בהרים אך עדיין תידרשו להצטייד במעט בגדים חמים.
  • הסתיו מתחיל בספטמבר ונגמר בנובמבר, והוא קריר מעט מהקיץ, אבל עדיין לא מגיע לטמפרטורות נמוכות ועדיין ניתן לטייל במדינה ללא בעיות מיוחדות. קחו בחשבון שייתכנו ימים הפכפכים וקרירים שיתפסו אתכם ללא הכנה, ולכן כדאי להצטייד בבגדים חמים ובמטריה. עם זאת, רוב הימים יתגלו כימים נעימים עם קרירות מרעננת שיתאימו כמעט לכל פעילות.

מה ההבדלים בין מזג האוויר בפורטוגל לבין מזג האוויר בישראל?

מזג האוויר הפורטוגלי די זהה למזג האוויר הישראלי, אך עדיין קיימים מספר הבדלים שיכולים להשפיע על בחירת הציוד לטיול ועל האטרקציות המתוכננות. שעות הבוקר של הקיץ הפורטוגלי מעט יותר קרירות (בערך כ-2 מעלות פחות מאלו של הארץ), ובחלק מהמקומות אחוזי הלחות מתונים. כדאי לדעת שגם קיימים מצבים הפוכים – למשל בעיר פארו תמצאו אחוזי לחות גבוהים במיוחד. בפורטוגל ככל הנראה תראו יותר ימי גשם מאשר בארץ, אך הטמפרטורות יחסית זהות ויתאימו למטיילים הישראלים לאורך רוב השנה.

אז איפה כדאי לבקר בכל עונה?

אם אתם מתכננים טיול לפורטוגל, תכנון על פי הטמפרטורות הצפויות בעונה יסייע לכם להוציא את המיטב מהטיול ולהימנע מביטולים או שינויים לא צפויים בגלל מזג האוויר.

בחורף הקר נמליץ להתמקד באזור "סרה דה אשטרלה". במקום תראו שלג לאורך האזור והוא נמצא במרחק נסיעה קצרה מהעיירה המתויירת והציורית "בלמונטה" – בה התגוררה בעבר קהילה גדולה של אנוסים. באביב, במרבית האזורים בפורטוגל יהיה מזג אוויר נוח ויציב. בקיץ מזג האוויר בפורטוגל חמים, ועל כן חובה להגיע אל אזור אלגארב שידוע בשל החופים המרשימים וכמובן שגם אל האיים שמשויכים לפורטוגל ואת "איי מדיירה". אזור ההרים מומלץ גם הוא בקיץ בגלל טמפרטורות נוחות ללא שלגים, אלא אם כן אתם מתכננים סקי. בדומה לאביב, גם הסתיו הוא יחסית נוח, ולכן רוב הפעילויות שתתכננו יתאימו למזג האוויר במהלך העונה הזו.

ציוד מומלץ: להצטייד נכון בהתאם לעונות השנה

תכנון הציוד המתאים הוא חלק בלתי נפרד מתכנון הטיול. באופן כללי, אם נוסעים בעונת הסתיו, האביב והקיץ, רוב הימים צפויים להיות נעימים אך מומלץ בכל זאת להצטייד במעט ביגוד מחמם ליתר ביטחון, אבל אין צורך למלא בו את המזוודה. לעונת החורף מומלץ להצטייד במעיל מחמם, בגדים תרמיים, כפפות, גרביים עבים ונעליים חסינות מים. את שאר הציוד תכננו בהתאם לאטרקציות השונות שאתם מתכננים, למשל לביקור בחופי הים תזדקקו לכפכפים או סנדלים, קרם הגנה, כובע, מגבת ובגד ים, ולמסלולי טיול רגלי תצטרכו נעליים נוחות ובגדים קלילים להליכה. אל תעמיסו את המזוודה בציוד שלא תצטרכו, אך קחו בחשבון כל פעילות או אטרקציה שאתם מתכננים.

שנסכם?

פורטוגל היא יעד קרוב שמציע תנאי מזג אוויר די זהים לאלו שאנחנו מכירים, אם לא מעט יותר טובים בחודשים מסוימים. לא משנה באיזה חודש תבחרו לטוס, אתם יכולים להיות בטוחים שתחזרו עם לא מעט חוויות – כל עונה והיתרונות שלה. כמו כן, אם אתם זכאים לכך, הוצאת דרכון פורטוגלי תעניק לכם לא מעט יתרונות בכל הנוגע לכניסה למדינה, יציאה ומעברים בין מדינות, כך ששווה להשקיע בתהליך ההוצאה שלו וכל הכרוך בכך ולממש את הזכאות שלכם בהקדם. תכנון טיול בקפידה לצד היערכות מוקדמת לקראת מזג האוויר, יאפשרו לכם ליהנות מהטיול ללא בלת"מים, עוגמת נפש או בזבוז כסף. אל תשכחו לצלם!

 

 

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי חינם!

מעוניינים לקבל פרטים נוספים? רוצים שנערוך עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום? מלאו את כל הפרטים בטופס יצירת הקשר ואנו נחזור אליכם בהקדם

    שלח